تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۲۶۱۷۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد:

سفر‌های استانی و آشنایی نزدیک با شرایط استانها، تاثیر به سزایی در تصمیم گیری‌های دولت دارد/ بازتوزیع درآمد‌ها و منابع میان استان‌ها و مناطق کشور باید عادلانه باشد

‌می‌متالز - هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی که به مناسبت بیست و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور در استان چهارمحال و بختیاری به سر می‌برد، ضمن اشاره به ضرورت مولدسازی دارایی‌های دولت، بر توزیع عادلانه منابع و درآمد‌ها در سطح استان‌ها و مناطق مختلف کشور مطابق با اصل ۴۸ قانون اساسی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، قوامی در نشست شامگاه سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۷ شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان چهارمحال و بختیاری گفت: آشنایی نزدیک با شرایط و مسائل استان‌ها از فوائد سفر‌های استانی است که این مهم تأثیر بسزایی در تصمیم گیر‌ی های دولت خواهد داشت.

وی افزایش "تسلط دولت بر مسائل اساسی هر استان و مطالبات مردم آن" و "حرکت در مسیر تمرکز زداییِ امورِ کشور" را از دیگر فواید سفر‌های استانی برشمرد و ادامه داد:

قوامی در بخش دیگری از سخنان خود از تنظیم برنامه دولت و ترسیم خط مشی آن از سوی رئیس جمهور براساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی خبرداد و در همین راستا گفت: دولت سیزدهم طی چهار سال آینده هزار و ۲۳ اقدام را انجام خواهد داد که این امر مستلزم چرخش‌های تحول آفرین است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته در توزیع عادلانه زیرساخت‌ها در کشور تصریح کرد:
توزیع زیر ساخت‌ها باید در کشور به درستی انجام شود به همین منظور باید راه درست و غلط در این زمینه مشخص شود.

وی پیرامون راکد بودن برخی واحد‌های صنعتی در کشور نیز اظهار داشت: تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی راکد بوده و یا کمتر از میزان ظرفیت، در حال تولید هستند که این موضوع نشان می‌دهد؛ فعالیت‌های انجام گرفته بر اساس آمایش نبوده است.

قوامی در این ارتباط با اشاره به ممان یابی اشتباه برای احداث کارخانه‌های فولاد در مناطق کویری گفت، فقدان برنامه و آینده نگری در ایجاد مشکلات برای واحد‌های صنعتی موثر بوده است.

خاطر نشان می‌سازد؛ در جریانِ سفر رییس جمهور به استان چهارمحال بختیاری، هادی قوامی به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و مسوول میز ارتباطات مردمی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این استان به امور مراجعین مردمی رسیدگی خواهد کرد.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده