تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۶۱۷۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صاحبان مشاغل پارسال میانگین ۴ میلیون تومان مالیات دادند

‌می‌متالز - سرپرست دفتر بازرسی و مبارزه با پولشویی گفت: ۴ میلیون مودی مشاغل کشور اعم از تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و پزشکان و وکلا و کارگاه‌ها سال گذشته میانگین ۴ میلیون تومان و عمدتا کمتر از یک میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

به گزارش می‌متالز، وحید عزیزی سرپرست دفتر بازرسی و مبارزه با پولشویی، در صفحه شخصی خود نوشت: ۴ میلیون مودی مشاغل کشور که در واقع یعنی همه مودیان به جز شرکت‌ها و کارمندان حقوق بگیر (اعم از تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و پزشکان و وکلا و کارگاه‌ها و...) سال گذشته سرجمع ۱۷ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده ش! یعنی میانگین ۴ میلیون تومان و عمده کمتر از یک میلیون تومان؟!»

صاحبان مشاغل پارسال میانگین ۴ میلیون تومان مالیات دادند


عزیزی در توئیتی دیگر نوشت: «حالا که سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعات متقنی که در اختیار دارد، با وجود افزایش قیمت‌های شدید سال گذشته، ملاحظه شرایط کرونایی را نموده، ضرایب سود را نصف کرده و تعدیلات مختلف در نظر گرفت و فقط اندکی به این مالیات‌های نزدیک به صفر افزوده است، داد ذینفعان درآمده است!»

وی همچنین گفت: «آیا جامعه کارمندان کشور راضی هستند، سازمان امور مالیاتی مشابه گذشته با این وضعیت پرداخت مالیات مشاغل کنار بیاید؟ آیا شرکت‌های تولیدی راضی هستند فشار بیشتری تحمل کنند، اما اصناف یک چندم مالیات حقه را نپردازند؟ واقعا عمده این کسب و کار‌ها سودشان کمتر از حقوق یک کارمند است؟!»

یکی از شعار‌های دولت عدالت در دریافت مالیات‌ها است و کارگران و کارمندان که قبل از دریافت حقوق خود مالیات می‌دهند، انتظار دارند، دارندگان مشاغل مانند وکلا، پزشکان، نمایشگاه‌داران خودرو، بنگاه‌های املاک و خودرو، فروشگاه‌های بزرگ غیر زنجیره‌ای و کلینیک‌های زیبایی هم به طور عادلانه و بر اساس درآمد و سود کسب شده مالیات بپردازند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده