به گزارش میمتالز، سازمان مصرف کننده اروپایی و مقامات شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده اعلام کردند واتساپ تغییرات شرایط استفاده از سرویس خود را به شکل روشن و به زبان قابل فهم توضیح نداده است و این رفتار، نقض قانون مصرف کننده اتحادیه اروپا به شمار میرود.
ایسنا نوشت؛ مقامات اجرایی کشورهای اروپایی از این اختیار برخورداند تا شرکتهایی که قوانین مصرف کننده را نقض میکنند را مجازات کنند.
شبکه اروپایی سازمانهای مصرف کننده که متشکل از دیده بانهای مصرف کننده ملی و تحت حمایت کمیسیون اروپاست، در ژانویه نامهای به واتساپ ارسال و از این سرویس پیام رسان خواسته بود در خصوص سیاست حریم خصوصی به روزشده خود شفاف سازی کند.
رگولاتورهای اروپایی اعلام کردند پاسخ این شرکت در مارس، آنها را قانع نکرد و باعث شد روز چهارشنبه نامه دومی را ارسال کنند.
دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری کمیسیون اروپا در بیانیهای اعلام کرد: واتساپ باید اطمینان دهد که کاربران، آنچه را که با آن موافقت میکنند و چگونگی استفاده واتساپ از دیتای آنها برای اهداف تجاری به خصوص برای عرضه خدمات به شرکای تجاری را درک میکنند.
واتساپ اعلام کرد در زمان مناسب، به این نامه پاسخ خواهد داد.
کاربران واتساپ در ژانویه درباره بهروزرسانی شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان اعتراض کرده بودند و بسیاری معتقد بودند این بهروزرسانی به اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک منتهی میشود که اکنون "مِتا" نامیده میشود. بسیاری از کاربران تصور کردند مخالفت با شرایط جدید استفاده از سرویس، به مسدود شدن حساب کاربری آنها منجر میشود. در واقع تغییر چندانی روی نداد. با این حال واتساپ مجبور شد تغییراتش را به تاخیر بیاندازد و ماهها تلاش کرد دیدگاه عمومی را در این باره تغییر دهد.
بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی واتساپ گفت: بهروزرسانی سال ۲۰۲۱ واتساپ، تعهد این پیام رسان به حریم خصوصی کاربر یا نحوه اداره سرویس از جمله نحوه پردازش اطلاعات کاربران را تغییر نداده است.