تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۶۲۲۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بحران نیکل و شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری از بورس فلزات لندن

‌می‌متالز - قیمت نیکل در اواسط ماه مه به پایین‌ترین سطح خود رسید. در مجموع، شاخص ماهانه فلزات ضد زنگ (MMI) از ماه می‌تا ژوئن ۹.۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، بحران نیکل در اوایل این هفته سرفصل اخبار بود. دو گروه مالی از بوس فلزات لندن LME به دلیل تصمیم آن برای لغو معاملات پس از کاهش قیمت نیکل در ۸ مارس شکایت کردند. شرکت بازرگانی Jane Street Group LLC و مدیر صندوق‌های تامینی Elliot Management Corp. شکایتی به ارزش ۱۵.۳ و ۴۵۶ میلیون دلار علیه این سازمان به دلیل مدیریت بحران ارائه کردند و تصمیم آن را در لغو معاملات «غیرقانونی» و «خودسرانه» توصیف کردند. آن‌ها گفتند این امر بازار‌ها را تضعیف می‌کند و قرارداد‌های آتی را زیر سوال می‌برد.

نیکل، در کنار سایر کالاها، در طول سال گذشته با فشار‌های قیمتی متعددی مواجه بوده است. قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با کووید همچنان زنجیره تامین را مختل می‌کند. این امر همراه با ذخایر فشرده نیکل، احساسات صعودی قابل توجهی را در سال ۲۰۲۱ تقویت کرد. تهاجم روسیه به اوکراین نیز یک نقطه نگرانی است و از آنجایی که فشار‌های تورمی جهانی چشم انداز تقاضا را تهدید می‌کند، بسیار مهم است.

پیش‌بینی قیمت نیکل به دو عامل بستگی دارد. اول، میزان بهبود اقتصادی چین است که به تدریج از قرنطینه خارج می‌شود. دوم، در نظر گرفتن تأثیر افزایش نرخ بهره مورد انتظار در آینده از سوی فدرال رزرو. در واقع، این دو نیرو احتمالاً در طول ماه‌های آینده بر جهت‌گیری قیمت‌ها برای کل کالا‌ها تأثیر خواهند گذاشت.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده