تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۶۲۶۸۹
سرویس خبر : انرژی
مدیر زیرساخت ایمیدرو در بازدید از پروژه نیروگاه شهید باکری خبر داد؛

امضای قرارداد ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید/ پروژه نیروگاه فولاد مبارکه؛ در نوبت راه اندازی

‌می‌متالز - منیژه غلامرضایی مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد، قرارداد ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید از تفاهمنامه ۱۰ هزارمگاواتی امضا شده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضایی که امروز در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاهی شهید باکری سمنان سخن می‌گفت، تصریح کرد، این قرارداد‌های جدید در چارچوب تفاهمنامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای حوزه صنعت و معدن امضا شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سمنان، نخستین پروژه از این تفاهمنامه است، گفت: این پروژه با ظرفیت تولید ۳۸۰ مگاوات انرژی برق، تا نیمه تابستان امسال راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری قابل توجه وزارت نیرو برای طرح فوق، اظهار داشت: طبق تفاهمنامه‌ای که بین وزارتخانه‌های صمت و نیرو منعقد شده، در مجموع ۱۴ استان کشور دارای نیروگاه جدید می‌شوند که برق آن‌ها در اختیار صنایع و معادن قرار می‌گیرد.

برنامه ایجاد ۲۴ سایت نیروگاهی

به گفته غلامرضایی، این میزان ظرفیت در ۲۴ سایت نیروگاهی و طی مدت ۳۶ ماه ایجاد خواهند شد.

مجری وزارت صمت در تفاهمنامه فوق و مدیر زیرساخت ایمیدرو همچنین با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این برنامه، گفت: پیش بینی می‌شود ظرفیت‌های جدیدی به رقم فعلی افزوده شوند.

نیروگاه مبارکه؛ گام دوم

مجری وزارت صمت در تفاهمنامه ۱۰ هزارمگاواتی نیروگاه همچنین خبر داد که پیش بینی می‌شود پروژه بعدی، نیروگاه شرکت فولاد مبارکه وارد مدار تولید برق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مصرف برق کشور مربوط به حوزه صنعت و معدن است، گفت، نزدیک به ۲۰ هزار مگاوات به این حوزه اختصاص دارد که ۶تا ۷ هزار مگاوات آن مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو به چالش‌های قطعی برق مورد نیاز صنایع اشاره کرد و گفت: ادامه اجرای این تفاهمنامه نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های کشور جهت صدور مجوز‌های لازم است تا بتوان در زمان مقرر، برق مورد نیاز حوزه تولید و اشتغال را تامین کرد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده