تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۶۲۷۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سمنان عنوان کرد:

گریز از خام‌فروشی و تحقق رشد اقتصادی با ارتباط‌گیری با نخبگان و دانشگاهیان

‌می‌متالز - استاندار سمنان و رئیس شورای علمی بنیاد نخبگان استان ارتباط‌گیری با نخبگان و دانشگاهیان راه گریز از خام‌فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده و تحقق رشد اقتصادی در استان است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی در شورای علمی بنیاد نخبگان استان سمنان که با حضور دکتر احسانی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان کشور در سمنان اظهار کرد استان سمنان در تمامی حوزه‌ها دارای پتانسیل‌های بسیار غنی و ارزشمندی است.

وی از این استان به عنوان استانی با ظرفیت‌های معدنی متنوع نام برد و تصریح کرد: در حوزه معدنی از ۷۴ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور، بیش از ۴۲ نوع در استان سمنان در ۶۵۰ معدن فعال وجود دارد.

استاندار سمنان بر لزوم ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه در استان تاکید و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی و در راستای ارتقاء ارزش افزوده و تحقق رشد اقتصادی، نیاز است تا حوزه معدن ضمن ارتباط‌گیری مناسب با حوزه دانشگاه، از این ظرفیت به خوبی بهره‌گیری کند که نقش بنیاد نخبگان در این میان بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه سمنان از نظر تولیدات کشاورزی نیز از توانمندی بالایی برخوردار است ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز تنوع بسیار خوبی در بحث تولیدات استان وجود دارد که بسیار ارزشمند بوده و ضرورت دارد از این مهم به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.

رئیس شورای علمی بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: امروز توجه به مباحث اقتصادی با استفاده از پتانسیل بنیاد نخبگان استان امری ضروری است.

وی از آمادگی استانداری برای کمک به ساخت ساختمان اداری بنیاد نخبگان خبر داد و افزود: بحث ساختمان اداری بنیاد نخبگان استان یکی از مواردی است که از طریق تفاهمنامه واگذاری و تخصیص اعتبار، فضای مناسبی برای این مهم تامین خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: بنیاد نخبگان باید ایده و اندیشه خود را از طریق ارتباط گیری با صنعت و سرمایه گذاران، رشد و توسعه دهد.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما در استان مقید به ساعت اداری نبوده و مدیران نیز لازم است با اقدامات جهادی و شبانه روزی پای کار باشند گفت: بنیاد نخبگان تعامل و ارتباط کاری خود را با دستگاه‌های اجرایی استان از طریق تفاهمنامه‌های مطلوب تقویت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده