تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۶۲۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش آماری بازار آتی در هفته چهارم خرداد

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ سکه همچنان در صدر

‌می‌متالز - در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۲۷ خرداد به ۵۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۷۶ میلیارد تومان رسید که با افزایش ۷۵.۱۵ درصدی در حجم و ۱۱۹.۴ درصدی در ارزش معاملات همراه بود. در هفته گذشته صندوق‌های طلا دوباره مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک به ۴۷۶ میلیارد و ۵۲۲ میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به ۵۰ هزار و ۹۴ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل، تعداد ۱۶ هزار و ۳۸۶ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ۷۳ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۳۳ درصدی از کل قرارداد‌های منعقده و همینطور کسب سهم ۱۵ درصدی از ارزش کل قراردادها، توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۳۲ هزار و ۱۱۲ قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند. قرارداد‌های مذکور ۶۴ درصد از حجم کل و ۸۴ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۱ رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

در سه سررسید تحویل خرداد، مرداد و مهر امسال نیز ۱۵۹۶ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش نزدیک به ۳ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ سکه همچنان در صدر

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ سکه همچنان در صدر

معاملات هفتگی آتی قد کشید/ سکه همچنان در صدر

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده