تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۶۳۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
انتقاد میرسلیم از خرید اتوبوس دست‌دوم توسط شهرداری تهران:

با واردات اتوبوس‌های مستعمل ارز کشور را تاراج کردند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اصل نود مجلس خرید اتوبوس دست‌دوم را نه افتخاری برای شهرداری تهران و نه خدمت به شهروندان تهرانی دانست و گفت: این اقدام دهن‌کجی به تولیدکنندگان داخلی است و موجب تاراج ارز کشور می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سیدمصطفی آقامیرسلیم، در واکنش به خرید اتوبوس دست‌دوم برای تهران، گفت: اخیرا شهرداری تهران برای رفع کمبود‌هایی که در شبکه اتوبوس‌رانی دارد مبادرت به درخواست مجوز برای واردات اتوبوس دست دوم و بازسازی شده از خارج نموده است این در حالی است که متقابلا کارخانه‌های اتوبوس‌سازی کشور از عدم سفارش‌گذاری شهرداری‌ها و راکد شدن تولیدات خود شکایت دارند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت امکانات فنی و نیروی انسانی کشور علی رغم نیاز به محصولات تولیدی آن‌ها به دلیل مدیریت نامناسب به سمت رکود می‌رود و شهرداری برای رفع نیاز اتوبوس‌های مستعمل را که معلوم نیست در چه شرایطی است، صرفا به دلیل ارزان بودن وارد می‌کند و ارز کشور را به تاراج می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه این طرز کار برازنده کشور ما نیست، اظهار کرد: خرید اتوبوس دست دوم از خارج نه افتخار است برای شهرداری و نه خدمت به شهروندان تهرانی، ولی دهن‌کجی است به تولیدکنندگان داخلی و توهین به شعار سال و سند تحول دولت است.

میرسلیم همچنین در ادامه تصریح کرد: شورای شهر باید از تغافل خود را برهاند و شهرداری تهران نیز باید خود را اصلاح کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده