تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۶۵۱۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی افزایش صادرات به ۵۵‌ میلیارد دلار

‌می‌متالز - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه با بیان اینکه تراز تجارت خارجی ایران در دو‌ماه ابتدای سال‌جاری مثبت بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات امسال به ۴۵ تا ۵۵‌میلیارد دلار برسد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفری افزود: وزارت امورخارجه در زمینه هشت یا ۹ مولفه و شیوه برای ارزآوری کشور فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این فاکتور‌ها شامل صادرات، واردات، ترانزیت، دیپلماسی انرژی، برق و آب، صدور خدمات مهندسی و ترانزیت در شاخه‌های مختلف و انتقال تکنولوژی هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه با بیان اینکه در چند‌ماه گذشته اقلامی به مجموعه کالا‌های وارداتی کشاورزی افزوده شده است، اظهار کرد: همچنین برای تکنولوژی‌های موردنیاز کشور ارز صادر می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به حوزه‌هایی مانند دارو، مواد غذایی، پرورش مرغ یا تخم‌مرغ و سایر کالا‌ها اشاره کرد. وی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را واردات کود دانست و تصریح کرد: کود پتاس و فسفات از چین وارد می‌شود که در ماه‌های اخیر از کشور‌های دیگر نیز واردات داریم و توافق‌های لازم در این زمینه انجام‌شده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه ادامه داد: توافق‌شده کالا‌هایی مانند ذرت، جو و گندم وارد و در مقابل محصولات شیمایی مانند کود اوره در اختیار کشور‌های دیگر قرار بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده