به گزارش میمتالز، علیرضا پیمانپاک در گفتگو با یک برنامه رادیویی درخصوص اقدامات این سازمان جهت هوشمندسازی تجارت، اظهار کرد: برای هوشمندسازی تجارت و گذر از شیوههای قدیمی، دو برنامه مهم در سازمان توسعه تجارت اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در وهله نخست پلتفرمی طراحی شده تا تجار به وسیله آن بتوانند تحلیل دقیقی از بازار داشته باشند و جای صرف روزها برای شناسایی بازار با کمک دیتا ماینینگها که کارشان جمع آوری اطلاعات بازار و تحلیل است، به سرعت هدف خود را پیدا کنند. رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه استفاده از این پلتفرمها سالهاست که در کشورهای توسعهیافته رواج یافته است، گفت: با اطلاعات بهدست آمده از هوشمصنوعی دیگر لازم نیست تاجر ما در بازار بزرگ چین که مانند یک انبار کاه میماند، دنبال سوزن بگردد، به سرعت کالا و جامعه هدفی که تقاضای آن کالا را دارد شناسایی و بدون از دست دادن زمان برای ورود به تجارت آماده میشود. پیمانپاک با اشاره به اینکه درگاه این سامانه بارگذاری شده است، افزود: هماکنون مرحله اعتبارسنجی شرکتها در حال انجام است و در هفتههای آتی استارت عملی کار برای استفاده از اطلاعات استخراج شده توسط این پلتفرمها زده میشود.
منبع: دنیای اقتصاد