تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۵۵۰۶

چرا فرودگاه اربیل مانع از فرود هواپیمای ایرانی شد؟

می متالز - مقامات فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان از به زمین نشستن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران از مبدأ ارومیه در این فرودگاه جلوگیری کردند.

به گزارش می‌متالز، مقامات فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق مدعی شدند که به علت نداشتن مجوز فرود از به زمین نشستن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران از مبدأ ارومیه در این فرودگاه جلوگیری کردند.

 منابع محلی اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه اعلام کردند که مسئولان فرودگاه بین المللی اربیل از فرود یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران در باند این فرودگاه جلوگیری کردند.

«احمد هوشیار» مدیر فرودگاه اربیل در خصوص این اتفاق گفت: هواپیمای ایرانی شرکت «آتا» که از ارومیه پرواز کرده بود، به حریم هوایی اربیل وارد شد، ولی به خاطر اینکه پیشتر این مسئله به ما اطلاع داده نشده بود و این هواپیما مجوز رسمی برای ورود به آسمان اربیل نداشت و نماینده شرکت هواپیمایی ایرانی در فرودگاه اربیل حضور نداشت، ما از فرود آن جلوگیری کردیم.

احمد هوشیار در ادامه تأکید کرد: مدیریت فرودگاه قبلاً به تهران اطلاع داده بود که حضور نماینده شرکت هواپیمایی ایرانی در فرودگاه اربیل قبل از ورود هواپیما به حریم هوایی این شهر ضروری است. ولی ۱۵ دقیقه قبل از فرود هواپیما به ما اطلاع دادند که هواپیما در حال حرکت به سمت فرودگاه اربیل است و به همین علت ما از فرود آن جلوگیری کردیم.

وی تصریح کرد: ما اطلاع نداریم که سرنوشت هواپیمای ایرانی چه شد و به کجا تغیبر مسیر داد؛ اما این موضوع را به سازمان هواپیمایی عراق اطلاع دادیم و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که هواپیما به ارومیه بازگردد یا در جای دیگری فرود آید.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده