تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۲۶۵۷۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید خودروی سواری در آذربایجان شرقی از مصوبات سفر رییس جمهور است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید خودروی سواری در استان از مصوبات سفر رییس جمهور است، گفت: اقدامات لازم برای تکمیل زنجیره تولید خودروی سواری در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این که آذریجان شرقی در صنایع قطعه سازی و مجموعه سازی سرآمد کشور است، افزود: همه باید به این باور برسیم که تولید، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی باشد چرا که موجب بهترین بهره وری از ظرفیت‌های موجود می‌شود.

وی گفت: در صنعت فولاد حداکثر ۳ درصد از آب برای تولید استفاده می‌شود این در حالی است که ۴۰ درصد تولید ثروت در این صنعت اتفاق می‌افتد.

پرنیان افزود: باید نگاه خود را تغییر دهیم چرا که وقتی نگاه به سمت تولیدات با ارزش افزوده بالا و متکی بر سند آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های هر منطقه تغییر یابد بدون تردید در حوزه صنعت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد مراجعه فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت برای درخواست زمین به منظور شروع فعالیت‌های صنعتی و افزایش سبد محصولات است که این موضوع نشان می‌دهد این فضا در کشور برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وی شهرک صنعتی شهید سلیمی را قطب اقتصاد منطقه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امسال حرکت‌های خوبی در استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی شروع شده است.

پرنیان افزود: با پیگیری‌های مستمر باید کمک کنیم تا شرکت‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به حالت دانش بنیان را دارند این فرایند را طی کنند تا بتوانند از مزیت‌های این حوزه استفاده کنند در این زمینه برای اتصال صنعت به دانشگاه کارگروه‌های عملیاتی و کاربردی تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت عارضه یابی صنعت از سوی دانشگاه برای ارتقای کیفیت، بهره وری و کاهش قیمت محصولات گفت: با تبدیل واحد‌های صنعتی به حوزه دانش بنیان سهم دانش در تولید افزایش پیدا می‌کند که در این صورت کیفیت محصولات ارتقا می‌یابد و محصولات صادرات محور و رقابت پذیر تولید می‌شود.

پرنیان افزود: به منظور اتصال دانشگاه با صنعت جلسات مختلفی برگزار و اساتید را به صورت مستقیم به حوزه صنعت وارد می‌کنیم که این اقدامات باید در اقتصاد استان و در زندگی مردم خود را نشان دهد که به دنبال این موضوع هستیم.

وی یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان را نیروی انسانی متخصص و صنعتگر دانست و گفت: با توجه به رویکرد تعیین شده اقدامات بسیاری انجام می‌شود که حضور تیم‌هایی متشکل از شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، بخش دانش بنیان اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری در واحد‌های صنعتی از جمله این اقدامات عملیاتی است.

پرنیان در مورد موضوع نوسازی ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: امسال در سفر ریاست جمهوری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تنها برای حوزه صنعت تخصیص یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز پایتخت شیرینی و شکلات و کفش و چرم است، گفت: در صنعت لوازم خانگی، فولاد، قطعه سازی و خودرو جایگاه ویژه‌ای در کشور داریم.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص سهم استان از تسهیلات دولتی و منابع مختلف تامین مالی افزود: امسال پیگیر هستیم هیچ واحد صنعتی از لحاظ تامین مالی با مشکل مواجه نشود که در این زمینه با نهاد‌های مرتبط و مسوولان ارشد کشور نیز جلساتی برگزار شده است.

رئیس جمهور ۱۲ خرداد امسال در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده