تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۶۵۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزییات جلسه کمیته هماهنگی مشترک استان‌های مرزی با افغانستان/ نماینده رییس جمهور از عملکرد گمرک ایران تقدیر کرد

‌می‌متالز - با توجه به برگزاری جلسه کمیته هماهنگی و همکاری مشترک استان‌های مرزی با کشور افغانستان پیشنهادات مختلف گمرک برای مدیریت مرز‌ها بررسی و گمرک ایران به عنوان عضو ثابت این کمیته تعیین شد.

به گزارش می‌متالز، جلسه کمیته هماهنگی و همکاری مشترک استان‌های مرزی با کشور افغانستان که با حضور کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان، جلواتی معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و استاندار خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جعفری ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه مصوبات ریاست جمهوری در خصوص گذرگاه‌های مرزی با کشور افغانستان مورد بحث و برررسی قرار گرفت. براساس اعلام نماینده گمرک در این جلسه وظایف گمرک در خصوص مدیریت مرز‌ها تعیین شده و بخشی از وظایف نیز به صورت معمول در حال اجرا است.

در این جلسه کاظمی قمی ضمن تایید اقدامات گمرک ایران از عملکرد به عمل آمده تقدیر کرد. در این جلسه پیشنهادات مختلف گمرک ایران در خصوص مدیریت مرز‌ها و توسعه تجارت دو جانبه با افغانستان مطرح شد.

در جمع‌بندی جلسه کمیته هماهنگی و همکاری مشترک استان‌های مرزی با کشور افغانستان مقرر شد که کارگروه مربوطه در تهران و همچنین کمیته‌های استانی با حضور نمایند رییس جمهور و معاونین استانداری به همراه نماینده گمرک تشکیل شود.

جلواتی گفت که از این پس نماینده گمرک ایران عضو ثابت جلسات کارگروه و کمیته‌های استانی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده