تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۶۶۲۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار خراسان جنوبی از کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه بازدید کرد

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی طی سفر به شهرستان زیرکوه به منظور اطلاع و بررسی روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی عملیات احداث کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه از این کارخانه با حضور نماینده مردم زیرکوه و قاین در مجلس بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه بازدید کرد.

شهرستان زیرکوه از معادن سنگ آهن بسیار غنی برخوردار است که نمونه آن می‌توان به معدن سنگ آهن کلاته ناصراشاره کرد که امروز و در جریان سفر استاندار خراسان جنوبی، بازدید شد.

این بازدید با هدف اطلاع «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی از روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی عملیات احداث کارخانه صورت گرفت و این کارخانه با هدف فرآوری سنگ آهن و تبدیل آن به کنسانتره و ایجاد اشتغال احداث می‌شود.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره آهن زیرکوه در شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده و در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این واحد صنایع فرآوری تا ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هکتار و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال احداث است و ظرفیت فعلی کارخانه ۲۰۰ هزار تن در سال است که این ظرفیت تا ۳۰۰ هزار تن قابلیت افزایش دارد.

در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ نفر در جریان احداث این کارخانه مشغول کار می‌باشند و این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر معدنی، رونق حمل و نقل بار را هم در شهرستان به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده