به گزارش میمتالز، ایران خودرو با اجرای طرح جهش کیفیت و گارانتی موتور و گیربکس خودرو تارا به مشتری اعتماد داده و به او اعلام میکند که در تامین کیفیت و خدمات پس از فروش این محصول در کنار او است و عملا این اقدام ایران خودرو در راستای احترام به مشتری است.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو با بیان این مطلب، گفت: در تمام کشورهای دنیا، برندهای خوشنام خودروساز محصولات خود را برای سالهای متمادی گارانتی میکنند و این امر به معنای مشتری مداری است. ایران خودرو نیز با اجرای طرح جهش کیفیت به مشتریان خودرو تارا اعتماد داده و اعلام میکند که از تامین کیفیت موتور و گیربکس این محصول مطمئن بود و برای ارایه خدمات در کنار مشتریان است. در واقع این اقدام ایران خودرو احترام به مشتری است.
سعید موتمنی با تاکید بر این که باید کیفیت قطعات و خودروهای تولید داخل بهبود یابد، افزود: وقتی ایران خودرو با تولید تارا در زمینه کیفیت موتور و گیربکس آن به مشتری اطمینان میدهد، اعتماد مشتری را جلب و برای خرید در زمینه کیفیت این محصول به خریدار گارانتی میدهد.
وی افزود: وقتی برخی خودروسازان مشهور دنیا برای برخی خودروهای خود ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی میدهند با این اقدام خود به مشتری اعتماد میدهند که در استفاده از محصول، تامین قطعات و ارایه خدمات در کنار آنها هستند و اکنون ایران خودرو نیز با ریسک پذیری بالا و اقدامی شجاعانه گام در این مسیر گذاشته است.
موتمنی افزود: متاسفانه اکنون خودروهای چینی با استهلاک بالا و گارانتی یک یا دوساله و فارغ از پیمایش لازم به مردم فروخته میشود که این امر رضایتبخش نیست این در حالی است که در تمام دنیا طی دوره گارانتی وقتی خودرو خراب میشود، خودروساز ملزم به ارایه خودرو جایگزین است. این اقدام ایران خودرو که احترام به مشتری است در دراز مدت موجب جذب و اعتماد خریداران خواهد شد گرچه این اقدام ممکن است در کوتاه مدت، هزینه اضافی برای ایران خودرو داشته باشد، اما جهش کیفیت و ارایه گارانتی مناسب در دراز مدت به نفع خودروساز بوده و نوعی سرمایه گذاری است.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو، اقدام ایران خودرو در اجرای طرح جهش کیفیت را کاری مثبت و شجاعانه قلمداد کرد و افزود: وقتی ایران خودرو به مشتری از کیفیت گیربکس و موتور تارا اطمینان میدهد، جای قدردانی دارد.
موتمنی افزود: از سوی دیگر این اقدام ایران خودرو موجب ترویج تولید خودرو با کیفیت مناسب و ناب میشود چرا که وقتی ایران خودرو به مشتری در مورد کیفیت این خودرو اطمینان میدهد، باید کیفیت قطعات خود را افزایش دهد تا به دلیل مراجعه مکرر مشتریان به مراکز خدمات پس از فروش دچار ضرر و زیان نشود.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو افزود: باید کیفیت قطعات و محصولات ایران خودرو به حدی باشد تا این خودروساز بتواند به مشتری در مورد کیفیت محصولات از جمله موتور و گیربکس اطمینان دهد و تنها مشتریان این گونه محصولات تامین قطعات مصرفی باشد و در نهایت این امر موجب رقابت در ارتقای کیفیت خودروهای داخلی میشود.
وی تاکید کرد: وقتی مشتری برای خرید خودرو با قیمتهای بالا هزینه میکند، نباید در زمینه موتور و گیربکس با مشکل مواجه شود. وقتی خودروساز در این زمینه به مشتری گارانتی میدهد که در صورت مشکلات گیربکس و موتور، خودرو جایگزین میدهد، این امر بیانگر اطمینان ایران خودرو به محصول عرضه شده است همانطور که در همه دنیا چنین گارانتیهای به مشتریان داده میشود که بیانگر اطمینان خودروسازان به کیفیت محصولاتشان است، اهمیت این موضوع وقتی دوچندان میشود که به دلیل رشد هزینه تمام شده تولید خودرو در کشورمان، مشتریان مجبور به خرید خودرو با قیمتهایی به مراتب بالاتر نسبت به بازارهای جهانی هستند. باید خودروسازان در کنار مشتریانی باشند که با هزینه بیشتری نسبت به خرید خودروهای داخلی اقدام میکنند، مشتریانی که اکنون برای خرید ارزانترین خودروهای داخلی باید حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.
وی افزود: در چنین شرایطی باید خودروسازان مدت زمان بیشتری را برای گارانتی و تعویض گیربکس و موتور و سایر قطعات محصولات خود تخصیص دهند و افزایش مدت زمان گارانتی خودروها بیانگر اطمینان خودروسازان به محصولاتشان است.
موتمنی افزود: هرچقد خودروسازان میزان کیلومتر گارانتی خودروهایشان را افزایش دهند به مشتریان قوت قلب بیشتری میدهند که در صورت نقص فنی در کنار آنها هستند و این امر در نهایت موجب جلب اعتماد خریداران به یک محصول و برند خودرویی میشود.
منبع: خبرگزاری فارس