تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۶۶۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وضعیت بیکاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی چگونه است؟

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی توضیحاتی درباره میزان بیکاری و برنامه‌های مربوط به اشتغالزایی در این مناطق ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بیکاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: اکنون ۵۰۰ هزار نفر شغل در مناطق آزاد ایجاد شده و حدود ۱.۵ میلیون نفر جمعیت در مناطق آزاد سکونت دارند به این معنا که وضعیت اشتغال در مناطق آزاد مناسب است، اما اینکه این ۵۰۰ هزار نفر از بومیان منطقه هستند یا خیر و آیا مشکل ساکنان سکونتگاه‌ها حل شده یا خیر باید پاسخ داد، این‌گونه نیست.

وی در تشریح مطلب فوق به ذکر مثالی پرداخت و تصریح کرد: به طور مثال در خرمشهر و آبادان بیکاری وجود دارد، اما اشتغال مناسبی در مناطق آزاد ایجاد شده، اما از آنجا که شاغلان افراد بومی نبودند، در حال حاضر در تلاشیم دستورالعمل‌هایی ایجاد شود که سرمایه گذار ملزم شود پس از راه‌اندازی فعالیت خود از نیرو‌های بومی استاده کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: برای نیرو‌های بومی نیز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در حال راه اندازی است تا پس از آماده شدن کارِ سرمایه‌گذار، از ظرفیت بومیان توانمند استفاده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده