تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۶۶۹۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شهروند خبرنگار پیگیری کرد:

به روز رسانی تجهیزات کارخانه سیمان مشهد راهی برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی

‌می‌متالز - وجود کارخانه سیمان در روستای فارمد مشهد گلایه اهالی این منطقه به ویژه کشاورزان و دامداران را در پی داشت که شهروند خبرنگار خراسان رضوی این موضوع را پیگیری کرد.

به گزارش می‌متالز، روستای فارمد از توابع بخش مرکزی در ۱۸ کیلومتری شهر مشهد جاده سیمان واقع شده است. مجاورت روستای فارمد با کارخانه سیمان و نیز سایر کارخانجات صنعتی آن را درمعرض انواع آلودگی‌های زیست محیطی قرار داده است.

در متن پیام شهروند خبرنگار آمده است: سلام صنعت کشاورزی و دامداری روستای فارمد در استان خراسان رضوی با وجود کارخانه سیمان و معادن اژدرکوه از بین رفته است. وضعیت عملکرد کارخانه سیمان سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارد. آیا با وجود این ریزگرد‌ها گیاهی توان رشد دارد؟ خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

این موضوع را از یکی از فعالان محیط زیست پیگیری کردیم، علی نظری از فعالان محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارخانه سیمان حدود شصت و هشت سال قدمت دارد و اشتغال مناطق اطراف به این کارخانه وابسته است. در زمان تأسیس کارخانه در اطراف کارخانه جمعیت چندانی زندگی نمی‌کردند، اما با راه اندازی کارخانه به تدریج نیرو‌های کارخانه سیمان در اطراف آن سکونت می‌کنند به طور مثال بخشی از ساکنان روستای فارمد کامیون دار و از نیرو‌های این کارخانه هستند.

او گفت: بنابراین جا به جایی کارخانه سیمان با این عظمت و قدمت و با توجه به اشتغالی که در منطقه ایجاد کرده است امکان پذیر نیست؛ بنابراین از دیدگاه من فرسودگی تجهیزات کارخانه باعث آلودگی شده است و اگر این تجهیزات نوسازی شوند آلودگی حاصل از فعالیت کارخانه کمتر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده