تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۶۰۲۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت از صنعت سیمان خراسان رضوی با رویکرد کمک به کاهش قیمت تمام‌شده

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت خراسان رضوی ضمن بازدید از کارخانه سیمان مشهد و در نشست با هیئت‌مدیره گروه سرمایه‌گذاری شرکت‌های سیمان شرق، گفت: حمایت از تولید را در صنعت سیمان با رویکرد کمک به کاهش قیمت تمام‌شده و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه شرکت‌های تأمین‌کننده انرژی گاز، پخش فرآورده‌های نفتی، برق و آب دنبال خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی در ادامه با اشاره به نقش هزینه حمل‌ونقل در قیمت تمام‌شده، افزود: در این زمینه نیز به دنبال راه‌کار‌های کاهش هزینه حمل‌ونقل هستیم.

وی خراسان رضوی را یکی از قطب‌های تولید و صادرات سیمان کشور برشمرد و ادامه داد: اکنون هفت کارخانه سیمان با ظرفیت ۸/۲ میلیون تن و هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان فعال هستند و در سال گذشته ۵۵۶ هزار تن سیمان به ارزش ۱۶ میلیون دلار از مبادی خروجی استان به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادرشده است.

گفتنی است در این بازدید، توضیحات لازم پیرامون تاریخچه فعالیت و تبدیل‌شدن کارخانه سیمان مشهد به گروه سرمایه‌گذاری سیمان شرق که اکنون دارای معادن غنی تأمین مواد اولیه تولید، شرکت‌های تولید سیمان پرتلند، سیمان‌سفید، فرآورده‌های بتنی، شن شویی، آهک و همچنین حمل‌ونقل است؛ توسط مدیران ارشد گروه ارائه شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده