تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۲۶۷۵۳۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

افزایش قیمت خودروها در طول ماه/ کدام خودرو ۵۰ میلیون تومان گران شد؟

می متالز - قیمت خودرو در بازار کشور همواره با نوساناتی همراه است. برخی از خودروها در طی یک ماه گذشته افزایش قیمت بیشتری نسبت به دیگر خودروها داشتند و تا ۵۰ میلیون تومان نیز گران شدند.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو در بازار کشور همواره با نوساناتی همراه است. البته برخی روز‌ها شدت تحولات بازار تغییر می‌کند. با وجود این، بازار خودرو همچنان در رکود است و خرید فروش چندانی در آن صورت نمی‌گیرد.

در این میان، خودرو‌های داخلی در طی یک ماه با نوساناتی همراه بودند. البته افزایش یا کاهش قیمت خودرو‌ها به یک میزان نبود.

تغییر قیمت خودرو‌ها در یک ماه

طی یک ماه گذشته، خودروی پژو پارس اتوماتیک بیشترین تغییر قیمت را میان خودرو‌های صفر داخلی در بازار داشت. این خودرو که هم‌اکنون در قیمت ۴۹۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، ماه گذشته ۴۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. یعنی چیزی حدود ۵۴ میلیون تومان افزایش قیمت تنها در طول یک ماه.

پژو ۲۰۷ پانوراما نیز در این یک ماه با نوسان همراه بود. این خودرو امروز ۶۲۰ میلیون تومان است. در حالی که در طول یک ماه ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته. چرا که ماه گذشته ۶۱۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد.

تارا اتوماتیک نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی همراه بود و در حال حاضر به نرخ ۶۰۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

البته در این بین خودرو‌هایی نیز بودند که نسبت به ماه پیش کاهش قیمت جزئی را تجربه کردند.

برای مثال، خودروی کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در بازه قیمتی ۲۱۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز، برخلاف تیپ ۵ که افزایش داشت، با کاهشی جزئی همراه بود. این خودرو در طول یک ماه سه میلیون تومان کاهش داشت و به ۳۰۱ میلیون تومان رسید.

افزایش قیمت خودروها در طول ماه/ کدام خودرو ۵۰ میلیون تومان گران شد؟

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر قیمت خودرو در بازار کشور با نوسانات کمی همراه است. اما این نوسانات مانند ماه‌های گذشته نیست و تاثیر چندانی در وضعیت بازار ندارد.

او افزود: این نوسانات تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین و واردات خودرو است. البته عرضه خودرو‌های تکمیل شده خودروسازان به بازار نیز از افزایش قیمت جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد این روند در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. اما باید به این نکته باید توجه کرد که بازار در وضعیت رکودی قرار دارد و برای تغییر وضعیت بازار، باید منتظر واردات و مذاکرات وین بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده