تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۲۶۷۶۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی واحد فولاد مجتمع فولاد قاین/ افتتاح پروژه تا پایان امسال

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع فولاد قاین یکی از پروژه‌های بزرگ و در سطح بالای استان است که با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی واحد فولاد کارخانه تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح این واحد خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت با بیان این مطلب در جریان بازدید از مجتمع فولاد قاین و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسایل و موانع پیش روی این واحد تولیدی در دو سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود تا به‌زودی شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

وی با اشاره به دو بازدیدی که تاکنون از این مجتمع داشته، تصریح کرد: افتتاح اولیه واحد احیای کارخانه چند ماه قبل انجام شده تا طی یک دوره فعالیت آزمایشی، اشکالات احتمالی و خطا‌های فنی محرز و رفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با رفع نواقص احتمالی، واحد احیا برای افتتاح رسمی با حضور مهمان ویژه آماده می‌شود.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در این بازدید متذکر شد: گزارش‌ها حکایت از روند مطلوب فعالیت‌ها در مجتمع فولاد دارد و نشان می‌دهد مشکلی برای افتتاح رسمی این کارخانه وجود ندارد.

قناعت افزود: حجم منابع اعتباری هزینه شده برای واحد احیا تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و تا یکی دو ماه آینده به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصدی واحد فولاد کارخانه، تأکید کرد: روند تغییر و تحول در این واحد با رشد فزاینده‌ای روبرو بوده و کاملاً مشهود است و چنانچه کار‌ها با همین شتاب پیش برود، تا پایان سال ۱۴۰۱ یا درصورت بروز هرگونه مشکل در اوایل سال آینده، شاهد افتتاح واحد فولاد مجتمع نیز خواهیم بود.

قناعت، خاموشی‌های احتمالی فصل تابستان را از دغدغه‌های متولیان امر در مجتمع فولاد عنوان کرد و گفت: از آن جایی که خاموشی‌های مکرر می‌تواند مشکلاتی برای مجموعه به همراه داشته باشد پس این موضوع به طور ویژه در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد تا تأخیری در روند اجرای کار رخ ندهد.

وی از تأمین آب هم به عنوان یکی از مسایل پیش روی کارخانه فولاد یاد کرد و اظهار داشت: علاوه بر موضوع پساب فاضلاب شهر قاین، برای تأمین آب این واحد از محل انتقال آب خلیج فارس به استان، پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتقال آب خلیج فارس از سه خط جدا به سمت استان‌های کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی و رضوی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: براساس رایزنی‌هایی که صورت گرفته، پیمانکار موافقت کرده لوله گذاری را تا چند ماه آینده از سمت خراسان جنوبی هم شروع کند تا روند اجرای کار شتاب بگیرد.

به گفته وی لوله‌گذاری از سه‌راهی سرچشمه به سمت خراسان جنوبی و از ورودی استان به صورت همزمان، زمان رسیدن آب خلیج فارس به خراسان جنوبی را سرعت می‌بخشد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار در خصوص رفع دغدغه مردم شهرستان درباره تأمین آب مجتمع فولاد گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، هفته آینده و طی تفاهم نامه‌ای که بین شرکت ملی فولاد و آب و فاضلاب استان منعقد می‌شود، شرکت فولاد پیمانکاری تصفیه خانه فاضلاب قاین را به عهده می‌گیرد تا بخشی از آب مورد نیاز کارخانه را از این محل تأمین کند.

اسحاقی متذکر شد: با پیگیری‌های جدی استاندار خراسان جنوبی در خصوص انتقال آب خلیج فارس، بخشی از نیاز کارخانه از این محل نیز تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده