تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۶۸۰۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

لزوم کمک معادن و شرکت‌های بزرگ استانی به منظور تسهیل در امور زائران پیاده اربعین

‌می‌متالز - استاندار کرمان با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی و حرکت کاروان‌های پیاده باید حمل و نقل ریلی را جدی بگیریم، بر ضرورت کمک معادن و شرکت‌های بزرگ استانی به منظور تسهیل در امور زائران پیاده اربعین تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی فداکار» صبح سه شنبه (۲۸ تیر) در جلسه ستاد استانی اربعین؛ بر لزوم و ضرورت کمک معادن و شرکت‌های بزرگ استان برای تسهیل امور زوار تاکید کرد و گفت: حمل و نقل ریلی را باید جدی بگیریم.

استاندار کرمان خواستار نظارت بر قیمت بلیط‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده در این زمینه شد و در ادامه راه اندازی مجدد موکب ماهان (واقع در پلیس راه کرمان-بم) را نیازمند کار ضروری از جمله محوطه سازی و تکمیل سرویس بهداشتی دانست و افزود: موکب ماهان تقویت شود تا یک مجموعه فرهنگی خوبی باشد که زائرین پاکستانی هم با رضایت کامل بروند.


وی با بیان اینکه به طور خاص پیگیر مشکلات آب، آرد و سوخت موکب ماهان هستیم و برای سوخت اصلاً نباید سختگیری شود؛ ادامه داد: اورژانس و هلال احمر اولویت اول قبل از اعزام در استان باشد.

فداکار با توجه به افزایش حضور زوار عبوری از کرمان در مزار شهید سلیمانی؛ بر بسیج شدن ظرفیت اتوبوسرانی شهرداری در گلزار شهدا تاکید کرد که هر نیم ساعت یکبار آماده جابجایی زوار باشد.

وی با بیان اینکه باید کار رسانه‌ای را شروع کنیم و خیرین و مردم هم پای کار بیایند تا کار بر زمین نماند؛ افزود: محدویت گذاشتن برای مردم فایده ندارد بلکه باید همت را برای کمک کردن به مردم گذاشت و هرجا باری هست برداریم لذا موکب‌ها را خیلی محدود نکنیم که عموماً موکب‌ها بهترین موادغذایی را برای پذیرایی در نظر می‌گیرند.

استاندار کرمان بیان کرد: در شرایط بد اقتصادی و کرونا در گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی کمک‌های مردم بودیم و خیلی از موکب‌ها کارشناسان بهداشت و تغذیه و حتی پزشک به همراه خود دارند.


وی کمک در هزینه حمل زوار و خدمات دهی به زوار پاکستانی که از مرز میرجاوه وارد ایران و کرمان می‌شوند را مهم خواند.

«حمید شمس الدینی» مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان هم با اشاره به اینکه ۲۰ شهرستان هنوز جلسات ستاد اربعین را تشکیل نداده یا اطلاع رسانی نکرده اند؛ از استاندار درخواست کرد دستورات لازم برای تاکید بر برگزاری این جلسات صادر شود.

وی خواستار اعلام تزریق دُز یادآور واکسن کرونا قبل از اعزام به اربعین شد.

«سید مصطفی موسوی آیت اللهی» معاون عمرانی استاندار کرمان هم اظهارکرد: برای حمل و نقل زوار به مرز هماهنگی لازم انجام شده و امسال پذیرش در اردوگاه اهواز و بعد هم انتقال به مرز و برگشت هم به همین صورت انجام می‌شود.

وی از وجود برخی ناهماهنگی‌ها میان ستاد مرکزی اربعین و استان معین (کرمان به عنوان معین خوزستان) انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده