تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۶۷۹۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگ‌ترین معدن تیتانیوم خاورمیانه تا پایان سال در کهنوج به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - نماینده شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه در کهنوج معدن تیتانیوم است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، منصور شکراللهی عصر امروز در شورای اداری شهرستان کهنوج که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و برگزار شد، با اشاره به اینکه استاندار کرمان اشراف خوبی بر جنوب استان دارد، اظهار داشت: شهرستان کهنوج قدمت تاریخی دارد که یک ظرفیت بزرگ برای این منطقه است.

وی با بیان اینکه در مجموع پنج شهرستان جنوبی استان، ظرفیت‌های عظیمی دارند که متاسفانه به‌خوبی دیده نشده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین معادن خاورمیانه در کهنوج معدن تیتانیوم است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده شهرستان‌های کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی در پنج طبقه در کهنوج در حال ساخت است که نیاز به تامین مالی دارد، افزود: انتظار داریم در سفر رئیس جمهور به استان کرمان این بیمارستان دیده شود.

وی بیان کرد: از رئیس جمهور درخواست داریم که در سفر به استان کرمان حتماً به جنوب استان و شهرستان‌های جنوبی سفر کرده و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند.

شکراللهی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های پنج شهرستان جنوبی استان باید به رئیس جمهور بیان شود، گفت: ظرفیت جنوب استان کرمان در حوزه کشاورزی بسیار بالا است و به تنهایی می‌تواند بیکاری را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی پنج شهرستان جنوبی استان کرمان، ۰.۴۷ است که بسیار پایین است، افزود: می‌شود از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای توسعه فضای ورزشی و تهیه امکانات ورزشی در کهنوج استفاده کرد.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه پنج میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی در پنج شهرستان جنوبی است که با امکان صادرات می‌تواند توسعه منطقه را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده