تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۰۰
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۶۸۰۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

«چدن» سود ۱۴۰۱ را پیش‌بینی کرد

‌می‌متالز - شرکت تولیدی چدن سازان طی اطلاعیه‌ای در کدال، توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده خود ارائه کرد. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که افزایش سود عملیاتی خود در دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل اجرای سیاست‌های کاهش هزینه‌های تولید، بهبود قابل‌توجه قیمت محصولات در داخل و خارج از کشور، افزایش فروش محصولات و همچنین براساس ترکیب نوع فروش محصولات تولیدی بوده است. در ادامه شرکت، جدول تحلیل حساسیت سود (زیان) به‌ازای هر سهم را به شرح ذیل ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس، شرکت اعلام کرده است که پیش‌بینی مزبور بر مبنای برآورد‌ها و مفروضات اصلی ذیل و نیز سایر شرایط شرکت تهیه شده و هیچ قطعیتی مبنی بر وقوع آن وجود ندارد و نتایج واقعی احتمالا متفاوت از پیش‌بینی خواهد بود؛ بنابراین در صورت رخداد تغییرات غیر‌قابل پیش‌بینی و اساسی، تفاوت‌های حاصل می‌تواند بااهمیت باشد که در صورت وقوع توسط شرکت به اطلاع سهامداران و سایر استفاده‌کنندگان اطلاعات خواهد رسید. مفروضات تحلیل به شرح ذیل اعلام شده است:

- نرخ برابری ارز (یورو) معادل ۳۰۰‌هزار ریال در نظر گرفته شده است

- هزینه‌های انرژی بر حسب نرخ‌های رسمی انرژی برای سال‌جاری و میزان مصرف انرژی بر اساس پیش‌بینی تولید (۵/ ۱۲‌هزار تن) محاسبه شده است.

- هزینه‌های حقوق و دستمزد براساس ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

- نرخ تورم سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد محاسبه شده است.

- میزان موجودی‌های مواد اولیه و محصول در پایان سال ۱۴۰۱، حدودا به میزان موجودی‌های پایان سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

- کل تولید و فروش محصول در سال ۱۴۰۰ به اندازه ظرفیت عملی شرکت (۵/ ۱۲‌هزار تن) در نظر گرفته شده است. ماهیت تولید و فروش محصولات شرکت به صورت سفارشی و فرآیند تولید و تحویل محصولات به‌صورت بلندمدت بوده و بیش از ۹۰‌درصد از فروش محصولات شرکت مربوط به فروش داخلی بوده و با توجه به اینکه در زمان انعقاد قرارداد معمولا ۵۰‌درصد از قرارداد به عنوان پیش دریافت اخذ و صرف خرید مواد اولیه می‌شود، بنابراین نوسان نرخ ارز تاثیر بااهمیتی در سود هرسهم شرکت نخواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده