تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۶۸۲۰۴
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تولید مس از طریق بازیافت زباله‌های الکترونیکی

‌می‌متالز - در سال‌های اخیر زباله‌های الکترونیکی به‌دلیل دارا بودن فلز با ارزش مس به منبعی باارزش برای تولید این فلز تبدیل شده است. به همین دلیل تمایل بسیاری از شرکت‌ها برای خرید این زباله‌ها زیاده شده است. جدیدترین گزارش CRU در این زمینه را بخوانید.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، در جدیدترین گزارش، سی آر یو اعلام کرده است که شرکت کره‌ای زینک سهام عمده ایگنو تکنولوژی را خریداری کرده است.

بر اساس گزارش این موسسه واحد ذوب فلزات غیر آهنی شرکت زینک کره، ۷۳ درصد از سهام کمپانی بازیافت زباله‌های الکترونیکی ایالات متحده، ایگنو تکنولوژی (IGneo Technologies) را خریداری کرده است.

این خرید به مبلغ ۶/۳۳۰ میلیون دلار از طریق کمپانی تابعه شرکت زینک کشور کره در ایالات متحده انجام شد.

شرکت ایگنو کنسانتره‌های فلزی را از زباله‌های الکترونیکی تولید می‌کند و با همکاری سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) و کارخانه‌های ذوب، فرآیندی سبزتر، تمیزتر و کارآمدتر ایجاد می‌کند.

این شرکت در حال ساخت تاسیساتی در ساوانا در ایالت جوریا در ایالات متحده است که تقریباً ۱۴۰ هزار تن قراضه الکترونیکی را به‌صورت سالانه خرد و جداسازی می‌کند.

شرکت زینک کره اعلام کرد که قصد دارد ظرفیت تولید ذوب مس را که در حال حاضر ۳۰ هزار تن در سال است، با استفاده از مواد خام ثانویه استخراج شده از طریق فناوری ایگنو بهبود بخشد.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده