تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۲۶۸۶۵۹
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ماه آگوست رقم خورد؛

کاهش قیمت قراضه و آهن دست دوم آمریکا

‌می‌متالز - دلالان قراضه و آهن دست دوم ایالات متحده، نگرانی‌های خود را در مورد چشم انداز بازار داخلی به اشتراک گذاشتند و با استناد به شواهد بازار مبنی بر کاهش قیمت قراضه آهنی در معاملات آتی، ابراز نگرانی کردند.

پیش بینی‌های قیمت قراضه و آهن دست دوم

به گزارش می‌متالز، شایعات حاکی از آن است که قیمت قراضه و قیمت آهن دست دوم در تگزاس برای معاملات آگوست حدود ۴۰ دلار دیگر در هر تن کاهش خواهد یافت. در همین حال، یکی از منابع قراضه خرد شده اعلام کرد:

«در حال حاضر، کارخانه‌ها اوضاع خوبی ندارند، زیرا به قیمت‌های خوب فولاد عادت کرده بودند حال آنکه اکنون میزان ریزش بازار خیلی زیاد شده و منبع تامین قراضه خرد شده در حال از بین رفتن است».

بر اساس اظهارات همین منبع، احتمالا قیمت قراضه خرد شده در آگوست حدود ۲۵ دلار در هر تن کاهش یابد و در نتیجه در بازار قراضه و آهن دست دوم داخلی، در بحبوحه روند صعودی اخیر قیمت گذاری صادرات، ابهام رخ خواهد داد.

هفته گذشته، صادرکنندگان در ساحل غربی دو محموله را به صورت فله‌ای با قیمت‌های افزایش یافته برای هند رزرو کردند. علاوه بر این، افزایش تقاضا از سوی ترکیه نیز، فروشندگان ساحل شرقی را بر آن داشت تا قیمت‌های خود را افزایش دهند، اما فعالان بازار در این منطقه نگران بودند که قیمت‌های بالاتر پایدار نباشد.

یکی از دلالان آلاباما با تاکید بر نگرانی صادرکنندگان مبنی بر اینکه قیمت‌های فعلی دوام نخواهد داشت، گفت قراضه قابل خرد شدن در حال نایاب شدن است، اما شنیده ام که قیمت صادرات طی ماه آینده ۳۰ دلار در هر تن کاهش می‌یابد.

کوتاه از ارزیابی قیمت کویل نورد گرم

بر اساس داده‌های منتشر شده، کاهش مستمر قیمت‌های کویل نورد گرم باعث پایین آمدن قیمت‌های قراضه بسته بندی شده است.

همچنین، تا جمعه ۱۵ جولای، شاخص روزانه قیمت برای کویل نورد گرم فولادی، نسبت به بالاترین قیمت اخیر ۷۵.۶۵ دلار در هر تن (۱۵۱۳ دلار) در ۸ آوریل، به ۴۳.۲۸ دلار در هر تن فوب ایالات متحده (۸۶۵.۶۰ دلار در هر تن) کاهش یافته است.

در همین حال، یکی از خریداران کارخانه مید وست، که ماده مصرفی آن قراضه و آهن نو است، انتظار دارد که عرضه محصولات برش خورده و خرده فروشی‌ها در ماه آگوست کاهش یابد، اما این خریدار گفت که کارخانه‌ها برنامه‌های خرید خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که پس از کاهش شدید قیمت در دو ماه گذشته، افزایش قیمت رخ دهد. باید توجه داشت چنین تعدیلی می‌تواند روند کاهش قیمت را برای قراضه کند نماید.

در عین حال، کاهش تقاضا برای قراضه خرد شده می‌تواند تأثیر عرضه محدود بر قیمت‌ها را محدود کند.

یکی دیگر از خریداران کارخانه نیز اعلام کرد که ضعف در میزان سفارشات کارخانه کویل نورد گرم ادامه خواهد داشت که نشان می‌دهد فولادسازان در ماه آگوست خرید‌های اندکی خواهند داشت.

ارزیابی قیمت منابع تأمین کننده قراضه خرد شده

ارزیابی‌های قیمت منابع تامین کننده برای قراضه خرد شده منطقه‌ای در هفته گذشته متفاوت بود، به طوری که در جنوب شرقی و غرب به طور متناوب قیمت‌های خود را نسبت به هفته قبل افزایش و کاهش دادند و فقط تولید کنندگان قراضه خرد شده در منطقه دره اوهایو از کاهش قیمت خودداری کردند.

به گزارش آرتان پرس، شاخص هفتگی قیمت برای منبع تامین کننده قراضه خرد شده فولادی در روز دوشنبه ۱۸ جولای حدود ۱۳۲.۳۶ دلار در هر تن فوب Southeast تخمین زده شد که نسبت به ۱۱ ژوئن تغییر چندانی نداشت.

همچنین، شاخص قیمت برای منبع تامین کننده دستگاه خرد کن قراضه فولادی در ۱۸ جولای حدود ۱۵۱.۹۲ دلار در هر تن فوب Midwest ارزیابی شد که ۰.۵۳ درصد نسبت به قیمت ۱۵۱.۱۲ دلار در هر تن و ۲.۸۰ درصد نسبت به قیمت ۱۶۳.۲۸ دلار در هر تن در ۱۱ جولای افزایش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده