تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۶۹۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با راهبری ایمیدرو و با هدف توسعه مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفت؛

جذب ۳ سرمایه گذار جدید در منطقه ویژه اقتصادی کاشان؛ ۲۲ سرمایه گذار متقاضی در نوبت سرمایه گذاری

‌می‌متالز - مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان از جذب سه سرمایه گذار جدید در منطقه ویژه اقتصادی کاشان با راهبری ایمیدرو خبر داد و اعلام کرد: مجموع سرمایه گذاری این شرکت‌ها به ۸۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد کاظمیان افزود: شرکت‌های سرمایه گذار در زمینه تولید مواد پلیمری، ماشین آلات و وسائل نقلیه فعالیت می‌کنند و جواز تأسیس آن‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه مساحت زمین اختصاص داده شده به سرمایه گذاران جدید ۵.۲ هکتار است، گفت: با توجه به امضای قرارداد با شرکت‌ها، تحویل زمین به زودی انجام می‌شود و دوران ساخت و تجهیز در پهنه مورد نظر آغاز می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان افزود: اشتغالزایی مستقیم این سرمایه گذاری‌ها در دوران بهره برداری به ۱۴۵ نفر می‌رسد.

شتاب در توسعه

کاظمیان اظهار داشت: طرح‌های توسعه زیرساخت‌های منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله پساب، راه‌های دسترسی به سایت، راه‌های داخلی، ساختمان اداری و خطوط انتقال برق، فیبر نوری، گمرک و… در حال انجام است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان و همچنین شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری با توجه به تکمیل تدریجی زیرساخت‌ها در منطقه رو به افزایش است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه تا مرداد ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع به ۲۲ شرکت رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان در شمال غربی استان اصفهان در ۳۰ کیلومتری شهرستان کاشان قرار دارد. ۱۱ رشته صنعتی بر اساس طبقه‌بندی بین المللی استاندارد صنعتی (آیسیک) در منطقه قابلیت استقرار دارند. علاوه بر پهنه‌های صنعتی، حدود ۴۰ هکتار به اراضی بندر خشک و پس کرانه آن شامل محدوده گمرکی، پایانه صادراتی و انبار‌ها با توجه به مجاورت این منطقه در راه‌آهن سراسری اختصاص یافته است.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده