تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۶۹۵۵۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت در آستانه جلسه اوپک پلاس کاهش یافت

‌می‌متالز - با توجه به چشم‌انداز ضعیف تقاضا و در آستانه جلسه اوپک پلاس، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، در آستانه جلسه تولیدکنندگان اوپک پلاس با نگرانی از کند شدن رشد جهانی که به تقاضای سوخت و افزایش ارزش دلار ضربه می‌زند، قیمت نفت در مبادلات روز چهارشنبه، حدود یک درصد کاهش یافت. بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت ۷:۱۵ صبح به وقت تهران با ۳۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۱۰۰.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۳۵ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۹۴.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

روز چهارشنبه اوپک پلاس، جلسه دارند. منابع اوپک پلاس هفته گذشته به رویترز گفتند که این گروه احتمالاً تولید خود را در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه داشته یا آن را اندکی افزایش دهد. تحلیل گران به دلیل چشم‌انداز ضعیف تقاضا با افزایش نگرانی از رکود، انتظار تغییری ندارند و گفته اند که ممکن است عربستان سعودی به عنوان تولیدکننده بزرگ تمایلی به افزایش تولید به قیمت روسیه و تحت تاثیر تحریم‌های ناشی از بحران اوکراین نداشته باشد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار به رویترز گفت: رویداد اصلی این هفته در حوزه نفت، تصمیم امروز اوپک پلاس است و باید قیمت‌ها را تا حدودی محدود نگه دارد تا زمانی که اوپک و شرکای آن تصمیم بگیرند با تولید در ماه سپتامبر چه کنند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده