تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۶۹۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نگاهی بر آخرین روز معاملاتی هفته

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، ۱۲ اَمرداد ماه، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۴۶۶ واحد افزایش به رقم ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۷ هزار و ۳۳۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در جریان آخرین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۵ هزار و ۴۹۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۴ هزار و ۴۰۳ واحدی را تجربه کردند.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۵ هزار و ۳۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۸ هزار و ۸۴۳ معامله به ارزش یک هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۳۰۹ معامله به ارزش یک هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۶ هزار و ۸۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال و گروه اطلاعات و ارتباطات با ۵ هزار و ۱۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی پردیس با ۶۸۴ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶۲۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۶۱۷ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۴۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۵۷ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۳۸ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۱۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۴۰ واحد و گروه صنعتی بوتان با ۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۲ اَمرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۹۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۶۱ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۹ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۸.۷ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵.۲ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت اعتباری ملل با ۲.۴ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲.۲۶ واحد، بیمه سامان با ۱.۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱.۷ واحد و شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۱.۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده