تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۷۰۴۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد

خبر تهاتر محصولات روسی، تولیدکنندگان را نگران کرد/ سیاست‌های قیمتی بورس کالا مانع تولید می‌شوند

‌می‌متالز - یک فعال صنعتی گفت: نحوه محاسبات قیمت‌های بورس کالا، فرمول‌های الزامات عرضه در بورس و ماکزیمم الزام عرضه در بورس کالا باید اصلاح شود تا تولید کنندگان محصولات فولادی و فولادسازان بتوانند با کاهش هزینه‌های تولید محصولات خود را عرضه و تولید کنند که امید است با تعدیل قیمت‌ها یک تعادل نسبی در زنجیره فولاد ایجاد شود.

به گزارش می‌متالز، جهاندار شکری با اشاره به تهاتر محصولات فولادی روسی با محصولات فولادی تولید ایران افزود: تهاتر فولاد روسی با کالا‌های ایرانی موضوعی بود که یک ماه قبل وزیر صمت آن را اعلام کرد و این موضوع با توجه به مازاد تولید ایران نگرانی زیادی بین فعالان صنعت فولاد ایجاد کرده است.

وی نحوه محاسبات قیمتی، الزامات، بخشنامه‌ها و تکالیفی که در بورس کالا تعریف شده را پر از ایراد خواند و اظهار داشت: این مشکلات بخشی از فولادسازان بویژه فولادسازان بخش القایی را به چالش کشانده است و هزینه تولید فولادسازانی که زنجیره کامل تولید فولاد را ندارند از قیمت فولاد‌های جهانی بالاتر و بیشتر کرده است که نتیجه آن افزایش قیمت محصولات فولادی بازار داخل در مقایسه با بازار‌ها و قیمت‌های جهانی است.

مدیرعامل ذوب آهن بیستون با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تولید، اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: نحوه محاسبات قیمت‌های بورس کالا، فرمول‌های الزامات عرضه در بورس و بالاترین الزام عرضه در بورس کالا باید اصلاح شود تا تولید کنندگان محصولات فولادی بتوانند با کاهش هزینه‌های تولید محصولات خود را عرضه کنند.

شکری گفت: افزایش هزینه تمام شده همچنین منجر به ضرر و زیان واحد‌های تولیدی شده است و قیمت محصولات فولادی واحد‌های تولیدکننده ایرانی را بیش از قیمت‌های جهانی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر وجود امضای طلایی در صنعت فولاد گفت: بنظر می‌‎رسد این مسایل با توجه به التهابات کنونی صنعت فولاد و تلاطم‌های موجود در این صنعت نباید مطرح و پررنگ شود و تمام تمرکز و توجه دولت و فعالان صنعت فولاد باید بر روی اهداف و سیاست‌های افزایش تولید باشد.

این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: سیاست‌ها باید به نوعی اصلاح شود که واحد‌های تولیدی از زیان دور باشند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده