تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۷۰۵۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سازمان امور مالیاتی:

شماره اقتصادی جدید برای مودیان مالیاتی پیامک می‌شود

‌می‌متالز - سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی از جمله پرونده‌های موجود و یا جدید توسط این سازمان شماره‌های اقتصادی جدید اختصاص یافته است که به مودیان پیامک می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سازمان امور مالیاتی در این اطلاعیه آمده است: در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم و ماده (۸) آیین‌نامه اجرایی ماده (۹۵) قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از یکم مردادماه برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی (اعم از پرونده‌های موجود و یا ثبت‌نام‌های جدید) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان محترم مالیاتی اطلاع‌رسانی شده است. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس است.

مؤدیان مکلف‌اند در صورت‌حساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قرارداد‌ها و سایر اسناد مشابهی که از یکم مهرماه از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج نمایند؛ در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده