تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۷۱۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۷ پروژه صنعتی معدنی هرمزگان در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: در هفته دولت ۵۷ پروژه با رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌های سازمان صمت استان در هفته دولت اظهار داشت: در مجموعه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در استان و در هفته دولت ۵۷ پروژه با رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و یا کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: برای این طرح‌ها برای بیش از ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد، ۱۲ مورد از این طرح‌ها عملیات اجرایی آغاز خواهد شد و ۴۵ طرح نیز به بهره‌برداری میرسد.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت: در سال جاری تاکنون ۱۵۳ فقره جواز تاسیس و سرمایه گذاری جدید صادر شده که پیشبینی میشود در این طرح‌ها ۹۹۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود و انتظار میرود برای ۱۳ هزار نفر شغل ایجاد شود.

وی تصریح کرد: میزان رشد سرمایه گذاری در استان بسیار قابل توجه بوده و به نسبت سال گذشته بیش از ۲۳۹۳ درصد رشد سرمایه گذاری در استان شاهد بودیم در هرمزگان چندین مگا پروژه آغاز خواهد شد که به رشد این استان کمک میکند.

قاسمی با تاکید بر اینکه رشد اشتغال استان به نسبت سال گذشته ۳۱۲ رشد یافته گفت: در حوزه سرمایه گذاری در سطح کشور هرمزگان توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در بخش تولید، تولید شمش آهن ۱۲.۲ درصد رشد یافت، آهن اسفنجی ۲.۱۷ درصدی، صنایع شیمایی چهار درصد و صنایع معدنی ۲ درصد شاهد رشد بودیم.

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: خوشبختانه کارخانه روی هرمزگان به چرخه تولید برگشت و برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی با تاکید اینکه پهنه‌های جدید معدنی در حال مطالعه هستند اظهار داشت: ذخایر معدنی استان بالغ بر ۷۷ میلیون تن افزایش یافته که رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

قاسمی ادامه داد: با رشد ۲۹ درصدی به نسبت سال گذشته ۶۸۷ میلیون دلار صادرات غیرنفتی استان هرمزگان بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده