تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۱۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت تسهیل‌گری و بسترسازی برای فعالیت صاحبان صنایع

‌می‌متالز - مدیرکل صمت آذربایجان شرقی تسهیل‌گری و بسترسازی برای فعالیت صاحبان صنایع را از جمله وظایف دولت برای هموار کردن مسیر توسعه دانست.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان در میزگرد تخصصی چالش‌ها و راهکار‌های ورود شرکت‌ها به بورس افزود: در حال حاضر در حوزه اقتصاد و تولید اتفاقات خوبی در حال وقوع است و نقاط امید فضای اقتصادی از دل همین هم اندیشی‌ها به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: برخلاف برخی از اظهارات در فضای مجازی، تمایل فعالان اقتصادی برای توسعه کسب و کار هر روز افزایش می‌یابد و این تفکر نشان دهنده امید به آینده اقتصاد کشور است.

مدیر کل صمت آذربایجان شرقی تسهیل‌گری و بسترسازی برای فعالیت صاحبان صنایع را از جمله وظایف دولت برای هموار کردن مسیر توسعه دانست و گفت: هر شهرستان که می‌رویم فعالان اقتصادی برای ایجاد کسب و کار از ما تقاضای تامین زیرساخت‌ها را می‌کنند.

پرنیان با بیان این که بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری کار‌های خوبی در استان انجام می‌دهد، افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بزرگترین موضوع واحد‌های صنعتی افزایش چهار برابری نیاز به تامین مالی نسبت به سال گذشته است که در این زمینه موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید به سمت تولید محصولات باکیفیت و جدید با استفاده از شیوه‌های نوین در صنعت برویم که در این زمینه در کنار تولیدکنندگان هستیم.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر این که اتاق بازرگانی تبریز باید پرچم‌دار سیاستگذاری و هدایت جریان اقتصادی استان باشد، گفت: آماده ایجاد بستری مناسب برای برگزاری جلسات متعدد با فعالان حوزه‌های مرتبط با صنعت هستیم تا با دستیابی به ادبیات و نگاه مشترک فضای صنعتی استان را به سمت توسعه هدایت کنیم.

پرنیان افزود: در حال حاضر در بسیاری از رشته صنعت‌ها محصولات باکیفیت و فاخری با مزیت رقابتی بسیار بالا حتی در سطح محصولات کشور‌های اروپا تولید می‌شود که به این موضوع افتخار می‌کنیم.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی ادامه داد: باید ظرفیت‌های اقتصادی استان را به خوبی بشناسیم تا با کمک فعالان بخش خصوصی و نهاد‌های متولی، توسعه صنعت استان را بیش از گذشته رقم بزنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده