تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۷۰۳۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد:

گره گشایی از مشکلات به واسطه ارتباط دانشگاه با صنعت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افزایش زمینه همکاری علمی، تحقیقاتی و فناوری بین سازمان صمت و دانشگاه به منظور حل معضلات و چالش‌های پیشروی صنایع، معادن و تجارت استان است.

به گزارش می‌متالز، تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با دانشگاه صنعتی ارومیه به امضا رسید.

عبدالحمید سرتیپی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی هدف از امضای این تفاهم نامه را بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و زیرساختی موجود، گسترش فعالیت‌های پژوهشی و فنی، استفاده بهینه از فرصت‌های قانونی و ظرفیت‌های تجاری سازی برای یافته‌های پژوهشی، ایجاد ارتباط سازماندهی شده و هدفمند در راستای تسریع روند تبدیل ایده به ثروت و حمایت از شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان عنوان کرد.

سرتیپی در ادامه افزود: افزایش زمینه همکاری علمی، تحقیقاتی و فناوری بین سازمان صمت و دانشگاه در بخش‌های صنعتی، پژوهشی، مطالعاتی، آموزشی و استفاده متقابل از توانمندی‌های انسانی، دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش‌های پیشروی صنایع، معادن و تجارت استان از دیگر اهداف پیش روی این تفاهم نامه است.

وی گفت: این تفاهم نامه‌ها باید به مرحله اجرا در آمده و به نتیجه مطلوب برسد تا بتوانیم از طریق ارتباط صنعت و دانشگاه گرهی از مشکلات و موانع موجود در سر راه واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان را باز کنیم.

سرتیپی تصریح کرد: اگر واحد‌های صنعتی و معدنی استان بخواهند به پیشرفت و هدف تعالی در حوزه فعالیت خود برسند باید از ظرفیت دانشگاه‌های استان به خصوص از تجربیات اساتید، دانشجویان و نخبگان استفاده کنند.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: از اساتید، دانشجویان و نخبگان دانشگاهی انتظار داریم برای رسیدن به صنایع پیشرفته و جایگاه مناسب در منطقه و همچنین رسیدن به توسعه اقتصادی در کنار صنعتگران و معدنکاران استان باشند و در اجرای پروژه‌های مورد تفاهم تمام توان خود را به کار گیرند.

سرتیپی در پایان گفت: تاکنون چندین پروژه علمی و تحقیقاتی بین صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه‌های استان به امضاء رسیده است که در حال اجرا می‌باشد و تعدادی از این تفاهم نامه‌ها نیز در حل مشکلات برخی از واحد‌های صنعتی و معدنی استان به نتیجه رسیده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده