تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۱۲۷۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بزرگ‌ترین حضور نمایشگاهی ایران در روسیه/ کدام خودروساز‌ها شرکت می‌کنند؟

‌می‌متالز - طبق اعلام امید قالیباف، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که فردا (دوشنبه) در مسکو برگزار می‌شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فردا (دوشنبه ٣١ شهریور ماه- ٢٢ آگوست)، نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه، با حضور جمهوری اسلامی ایران با ۱۷۰۰ متر سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه (بزرگ‌ترین حضور نمایشگاهی ایران) افتتاح خواهد شد.

 طبق اعلام امید قالیباف، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که فردا (دوشنبه) در مسکو برگزار می‌شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور نیز حضور خواهد داشت.

سخنگوی صمت افزود: بیش از ۴۰ شرکت قطعه‌ساز و دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو غرفه داشته و بیش از ۶۰ نفر از قطعه سازان کشور در قالب هیات‌های تجاری ضمن بازدید از نمایشگاه و کارخانه‌های قطعه سازی و خودروسازی روسی، جلسات با طرف‌های روس و خودروسازان این کشور مذاکره و تعامل خواهند داشت که این تعامل بر اساس منافع و نیاز‌های طرفین خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه در این نمایشگاه چهار روزه، مرکز تبادل و انتقال فناوری و دانش فنی در حوزه قطعه‌سازی و خودرو در نظر گرفته شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تحریم صنعت خودروسازی روسیه شرکت‌های روسی از ظرفیت بالای کشورمان در قطعه‌سازی استفاده کنند.

قالیباف خاطر نشان کرد: مذاکراتی نیز پیرامون ایجاد پلتفرم مشترک بین ایران و روسیه یا ایران، روسیه و چین در حال انجام است که چشم انداز خوبی دارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده