تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۷۱۳۳۴
سرویس خبر : انرژی

بسیج امکانات برای حل مسأله آب شرب همدان/ اَبَرپروژه آب‌رسانی به همدان به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: فاز یک طرح آب‌رسانی شرب به همدان می‌تواند مسأله آب این شهر را مرتفع کرده و تلاش می‌کنیم طی دو ـ سه هفته آتی این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش می‌متالز، علی‌اکبر محرابیان ضمن اشاره به پروژه آبرسانی به شهر همدان گفت: پروژه آبرسانی به شهر همدان یک اَبَرپروژه است که از ۱۷ سال پیش شروع شده و متأسفانه همچنان تکمیل نشده است.

وزیر نیرو در بیان اینکه از سال گذشته توجه ویژه‌ای به این پروژه داشتیم، گفت: پروژه آبرسانی به همدان تا پیش از سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی نداشت، اما با توجه به اهمیت تأمین آب همدان این طرح را جز پروژه‌های ویژه قرار دادیم.

وی در بیان جزئیات پروژه آبرسانی به همدان افزود: این پروژه به طول ۱۴۰ کیلومتر لوله ۱۶۰۰ یعنی با قطر یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به همراه سه ایستگاه پمپاژ که آب را به ارتفاع ۶۰۰ کیلومتر در کوهستان پمپاژ می‌کند و از مسیر سخت به تصفیه‌خانه می‌رساند، تشکیل شده است.

وی در بیان آخرین وضعیت پروژه گفت: در سال جاری با بسیج امکانات و اعتبارات تلاش خود را برای اتمام پروژه در اسرع وقت به کار بستیم.

وزیر نیرو در تشریح زمان افتتاح پروژه آبرسانی به همدان گفت: فاز یک این طرح می‌تواند مسئله آب همدان را مرتفع کرده و تلاش می‌کنیم طی دو تا سه هفته آتی این طرح را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آب شرب مردم همدان از محل سد اکباتان و همچنین منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود که با توجه به شرایط نامطلوب میزان بارش در سد اکباتان میزان برداشت آب از چاه‌ها را افزایش داده‌ایم تا منابع آب شرب تامین شود.

وزیر نیرو در پایان با تأکید بر تکمیل پروژه آبرسانی به همدان گفت: با افتتاح این پروژه مسئله آب همدان مسئله آب شرب این شهر به صورت پایدار حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده