تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۱۷۳۴
سرویس خبر : انرژی

خبر خوش برای سیستانی‌ها/ آب چاه ژرف هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن یک‌هزار مترمکعبی چاه ژرف شماره ۳ منطقه سیستان گفت: خط انتقال ۶.۶کیلومتری این چاه ژرف نیز هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر امروز در نشست قرارگاه «غدیر» منطقه سیستان با اشاره به راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن یک‌هزار مترمکعبی چاه ژرف شماره ۳ منطقه سیستان اظهار داشت: خط انتقال ۶.۶ کیلومتری این چاه ژرف نیز در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل قرارگاه غدیر همه در جریان اولویت‌های منطقه سیستان قرار گرفتند و یک برنامه‌ریزی درست برای پیشبرد این اهداف صورت گرفت. یکی از مسائل مهم در سیستان اشتغال بوده است که هم‌اکنون بسته اشتغال سیستان در حال اجراست، اما باید شتاب بگیرد.

وی تأکید کرد: در زمینه آب باید با برنامه‌ریزی وابستگی خود را از منابع نامطمئن جدا کنیم و به خودکفایی و خوداتکایی در حوزه تأمین آب برسیم. آب چاهک‌ها می‌تواند بخشی از نیاز بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و گردشگری منطقه سیستان را تأمین کند.

مدرس خیابانی بیان کرد: هرکس تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه سیستان دارد تأمین آب آن از طریق چاهک با رعایت الزامات آب منطقه‌ای بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال و معیشت مردم سیستان یکی دیگر از اهداف قرارگاه غدیر است که ما باید بتوانیم مردم را در منطقه ماندگار کنیم چرا که این سکونت در حفظ امنیت پایدار مؤثر است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان مرز است که در این راستا مقدمات ایجاد گذر سوختی با مرز افغانستان فراهم شده است و ما می‌خواهیم مشابه آنچه در بلوچستان با مرز پاکستان داریم در سیستان نیز ایجاد کنیم که در مرحله اول مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز و در مرحله دوم تا شعاع ۵۰ کیلومتری بتوانند از مواهب گذر سوختی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: محور بعدی قرارگاه غدیر ارتقای شاخص‌های عمرانی در منطقه سیستان است تا بتوانیم از این طریق به توسعه سیستان و استان کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده