تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۷۱۵۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خبرداد:

افتتاح ۵ واحد صنعتی و معدنی استان در هفته دولت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت، ۵ طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: به مناسبت هفته دولت، ۵ طرح صنعتی و معدنی در استان با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: به منظور بهره برداری از ۵ طرح صنعتی و معدنی قابل افتتاح در استان بیش از ۶۸۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۵۲ نفر مهیا خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: شهد فرداد زرناب در زمینه تولید انواع مربا، پوره میوه، شور و ترشی، آبمیوه و نوشیدنی، رب گوجه فرنگی و لواشک به میزان ۳۳ هزار و ۸۰۰ تن، در شهرستان اشنویه؛ تولیدی صنعتی قطعه سازان اسپوتا با تولید قطعات خودرو‌های سنگین در ارومیه، شرکت پردیس سیلیکون آراز با تولید انواع سیلیکون جامد در شهرستان خوی، شرکت ارومیه شن ریز با تولید انواع قیر نرم، سخت و متوسط در ارومیه، از جمله طرح‌هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه، ۳۸۷ فقره جواز تأسیس و توسعه برای طرح‌های جدیدالاحداث و توسعه واحد‌های صنعتی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۰ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال صادر شده که پیش بینی می‌شود برای ۱۰ هزار نفر در این واحد‌ها زمینه اشتغال فراهم شود.

سرتیپی اضافه کرد: طی ۴ ماهه نخست امسال ۶۴ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار و ۶۷ میلیارد ریال وارد چرخه تولید شده اند که ۵ واحد صنعتی و معدنی به صورت نمادین در هفته دولت با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهند شد و با بهره برداری از ۶۴ واحد‌های صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۵۲ نفر مهیا خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده