تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۷۲۶۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک ملت درباره تاخیر در ثبت افزایش سرمایه ۲۷ درصدی توضیح داد

‌می‌متالز - بانک ملت به عنوان اولین بانک بزرگ بورسی درخصوص تاخیر در ثبت افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از محل اندوخته‌ها توضیح داد.

به گزارش می‌متالز، بانک ملت با سرمایه ثبتی و ثبت نشده ۲۰.۷ و ۵.۵ هزار میلیارد تومانی به عنوان اولین بانک بزرگ بورسی درخصوص تاخیر در ثبت افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از محل اندوخته‌ها توضیح داد.

بر این اساس، نقی شمسی مدیر امور مالی "وبملت" اعلام کرد: متعاقب برگزاری مجمع فوق العاده ۳۱ خرداد این بانک و آماده‌سازی صورتجلسه مجمع مذکور و مستندات مربوطه، پس از انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم با مسوولان مرتبط در بانک مرکزی، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی نسبت به اخذ مجوز ثبت از دو مرجع نظارتی اقدام شد.

از آنجایی که به استناد بند ب ماده ۲۵ قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه، اخذ مجوز ثبت صورتجلسات مجمع فوق‌العاده از سازمان خصوصی سازی برای شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ از جمله این بانک الزامی است، علی رغم انجام مکاتبه در موعد مقرر با سازمان مربوطه طی نامه ۱۲ تیر و ارسال مدارک و مستندات از طریق سامانه ثبت و صدور مجوز آن سازمان در تاریخ مذکور و نیز پیگیری‌های مستمر را انجام شده تاکنون مجوز مربوطه صادر نشده است. پس از ارسال مجوز تاییدیه صورتجلسه مجمع فوق العاده توسط سازمان خصوصی سازی، مراحل قانونی تکمیل و افزایش سرمایه مذکور ثبت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مجمع فوق العاده بانک ملت ۳۱ خرداد با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور ۶۲.۶ درصدی سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از محل اندوخته‌ها مورد تصویب قرار گرفت. "وبملت" به منظور رعایت مقررات و الزامات بانک مرکزی، اصلاح ساختار مالی و افزایش اعتبار بانک، سرمایه فعلی را از ۲۰.۷ به ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان رساند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده