به گزارش میمتالز، وی درخصوص شباهت خودروی k ۱۱۲ به رنو کویید فرانسه گفت: یک پلتفرم شامل ۵ جزء است؛ وقتی قوای محرکه برق و شبکه آن، ۳۵درصد یک خودرو را تشکیل میدهد در عمل پلتفرم (بن سازه) خودرو، بومی میشود. رضاییمنش نبود ایربگ جانبی یا کمشدن کیفیت قطعات در یک خودروی اقتصادی را تکذیب کرد و گفت: سازمان استاندارد خودروسازان را اجبار کرده تا زمانیکه خودرویی استانداردهای ۸۵گانه خودرو را نگذرانده باشد، اجازه تولید انبوه داده نمیشود. وی اضافه کرد: در طراحی خودروی k ۱۱۲، استانداردهای ۸۵گانه و حتی استانداردهای تعلیقشده مانند چراغ روز یا تعویض دنده رعایت میشود و از منظر استاندارد تعلیقپذیر نیست. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو درخصوص صادرات این محصول به کشورهای همسایه گفت: بازار هدف این خودرو با ابعاد و قیمت مشخص، ایران است، اما میتواند بهشرط قیمت مناسب به کشورهای همسایه هم صادر شود.
منبع: دنیای اقتصاد