تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۷۳۴۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

موافقت وزیر صمت با اختصاص یک معدن برای انتقال آب به یزد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درخواست اختصاص یک معدن برای انتقال آب به یزد گفت: با این موضوع در یزد و سیستان و بلوچستان کاملاً موافق هستیم و اکنون کار‌های محاسباتی آن در حال انجام است.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی امین، در نشست فعالان اقتصادی استان یزد با بیان اینکه همه جا از ماشین سازی به عنوان صنعت برتر یاد می‌کنم، اظهار کرد: اینکه کاشی و سرامیک تولید می‌کنیم بسیار خوب است، اما اینکه ماشین آلات کاشی سازی را تولید کنند، اتفاق بسیار بهتری است و از آن حمایت جدی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته در همین راستا یک معاونت در وزارت صمت به عنوان معاونت ماشین آلات و تجهیزات راه اندازی کردیم تا این بخش را تقویت کنیم.

وی در مورد عدم توازن سرمایه گذاری ادامه داد: متاسفانه توازن سرمایه گذاری هم در پول هم در حوزه جغرافیایی نداریم؛ شهر‌هایی مثل اردکان و ساوه داریم که در آن‌ها فرصت‌های شغلی بسیار ایجاد شده، اما کارگر نیست و شهر‌هایی داریم که به شدت عقب مانده هستند که در این زمینه ۱۰۴ شهر شناسایی شده که هیچ صنعتی ندارند و به دنبال این هستیم که در هر کدام از این ۱۰۴ شهر حداقل یک صنعت ایجاد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در حوزه اکتشاف و بهره برداری با منابع طبیعی، محیط زیست و انرژی اتمی چالش‌های بسیاری داریم به نحوی که فقط ۱۷ درصد از استعلام‌های درخواست شده، پاسخ مثبت گرفته اند که عملاً کار را بسیار کند کرده، اما رئیس جمهور دستور پیگیری ویژه در این زمینه داده است.

وی در مورد درخواست استان یزد برای اختصاص عواید یک معدن به تامین مالی انتقال آب اظهار داشت: با این موضوع در مناطق مثل یزد و سیستان و بلوچستان کاملاً موافق هستیم و پیشنهاد این طرح نیز مطرح شده و اکنون در حال انجام کار‌های محاسباتی این موضوع هستیم.

منبع: خبرآنلاین

عناوین برگزیده