تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۷۳۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی عنوان کرد:

ضرورت پیگیری جدی مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۶۹ مصوبه در سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیأت دولت سیزدهم از شهریور سال گذشته تا پایان مرداد امسال مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور وجود دارد که به‌صورت جدی و با برنامه عملی و زمان بندی به دنبال پیگیری تحقق آ‌ن‌ها هستیم.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در نشست پیگیری مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیأت دولت که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: تأکید دولت سیزدهم و معاون اول رئیس جمهور بر پیگیری جدی مصوبات سفر‌های استانی است، که باید با اهتمام ویژه‌ای دنبال شود.

وی اضافه کرد: در این راستا با اقدامات عملی و برنامه زمان بندی به دنبال عملیاتی نمودن مصوبات و پروژه‌های تعریف شده هستیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها نیز باید با جدیت بیشتری پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای عملیاتی نمودن پروژه‌های مصوب با رایزنی و تعامل با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری‌های استان خود باشند.

احداث ۴۴ پست برق و تکمیل ۲۱ تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی طی مصوبات سفر‌های رئیس جمهور معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست بیان کرد: ۱۶۹ مصوبه مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سفر‌های استانی رئیس جمهور در حوزه‌هایی از جمله تصفیه خانه فاضلاب، پست برق، تأمین آب، زیرساخت‌ها، تملک اراضی و مکان یابی بوده است.

فتحعلی محمدزاده گفت: در قالب این مصوبات، احداث ۴۴ پست برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به‌صورت مشارکتی با "توانیر" مصوب شده است.

وی افزود: بالغ بر ۹۳ تفاهم نامه با "توانیر" برای احداث پست‌های برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از سنوات گذشته تا پایان مرداد امسال داشته‌ایم، که این تفاهم نامه‌ها برای تولید ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: همچنین مبلغ مصوب تخصیصی برای پست‌های برق در سفر‌های استانی دولت سیزدهم، ۲۵۲۰ میلیارد تومان است و ۲۱۹۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل دیگر زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب شده است.

محمدزاده با بیان این‌که تکمیل ۲۱ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در چارچوب همین مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور می‌باشد، ادامه داد: مبلغ مصوب برای تصفیه خانه‌ها نیز ۹۵۵ میلیارد تومان می‌باشد.

در نشست پیگیری مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیأت دولت با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان‌ها و در راستای عملیاتی نمودن پروژه‌های مصوب، آخرین وضعیت عملکرد و جذب اعتبارات ابلاغی مربوط به مصوبات، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین برخی از حاضران در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در راستای پیگیری اجرایی شدن پروژه‌های مصوب و جذب اعتبارات لازم برای تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها پرداختند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده