تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۷۳۲۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت مطرح کرد:

حرکت کسب وکار‌های کوچک و متوسط به سمت توسعه فناوری و هوشمندسازی

‌می‌متالز - همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه کسب وکار‌های کوچک و متوسط و ایجاد زیست بوم فناورانه رشد این کسب وکارها، یکی از رویکرد‌های مهم دولت در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و بدون شک دستیابی به این هدف مهم، بدون مشارکت فعال اجزای این زیست بوم همچون اتحادیه ها، اتاق‌ها و خود کسب وکار‌ها از جمله واحد‌های صنفی، محقق نخواهد گردید.

وی افزود: از جمله ارکان مهم زیست بوم اقتصاد دانش بنیان، خدمات فناوری و هوشمندسازی است که انقلاب چهارم صنعتی را رقم زده است و از جمله خدمات کسب و کار بسیار مهم به شمار میرود.

شاه میرزایی از برگزاری سمینار تخصصی اصنافِ دانش بنیان، فناور و هوشمند خبر داد و گفت: این سمینار با هدف حرکت در مسیر هوشمندسازی فرایند‌های تولید، بازاریابی، تبلیغات، صادرات و اصلاح فرایند‌های اصناف و کسب وکار‌های کوچک و متوسط برگزار می‌گردد و نقطه آغاز تلاش اصناف و کسب وکار‌های کوچک و متوسط در جهت هوشمندسازی است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: این برنامه از هفته سوم فروردین سال جاری کلید خورد و پس از جلسات متوالی و هم اندیشی، به یک رویداد تبیین و ارایه برنامه‌ها ختم گردید.

وی ادامه داد: بیش از شصت درصد اشتغال کشور در گرو فعالیت کسب وکار‌های کوچک و متوسط است؛ از سویی امکان تغییر، بهبود، ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری در این کسب وکار‌ها به دلیل کوچکی و چالاک بودن ایشان بیشتر است؛ لذا اگر بتوانیم مسیر حرکت این کسب وکار‌ها را با استفاده از ابزار فناوری و دیجیتال نمودن فرایند‌ها تسریع نماییم، دسترسی به اهداف کلان نظام با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی با اشاره به سند تحول دولت در حوزه دیجیتال و هدفگذاری ده درصدی فناوری دیجیتال از GDP گفت: برای توسعه فناوری و دستیابی به این هدف، باید بسترسازی کنیم و یکی از بستر‌های مهم برای دستیابی به این مساله اصناف هستند.

همایش اصناف دانش بنیان، فناور و هوشمند روز ۱۶ شهریور ماه از ساعت نه صبح در سالن اجلاس سران برگزار می‌گردد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده