تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۷۳۶۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت سمنان خبر داد:

رتبه برتر سمنان در پرداخت تسهیلات/جذب ۲۰ درصدی تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جذب ۲۰ درصدی تسهیلات رونق تولید کشور در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی رتبه برتر کشوری را داراست.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۰ واحد تولیدی تسهیلاتی به ارزش بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال از بانک‌های عامل دریافت کرده اند که سهم صنعت ۶۷ واحد به ارزش ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۵۳ واحد به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: تا کنون ۲۶۵ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و پرونده ۶۰ واحد تولیدی در دست بررسی است.

تشنه دل افزود: در این نشست مشکلات بانکی و تسهیلات دو واحد تولیدی صنعتی بررسی و با پرداخت ۴۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی موافقت شد.

همچنین در این جلسه گزارشی از لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق تولید و تسهیلات مصوبات سفر ریاست جمهوری و بند الف تبصره ۱۸ ارائه شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده