تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۷۳۸۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستور رئیس سازمان بازرسی برای پیگیری وصول حقوق دولتی از معادن+ فیلم

‌می‌متالز - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ماموریتی به کل استان‌ها واگذار شده که بحث وصول حقوق دولتی معادن و هزینه‌های آن را در محل خود پیگیری کنند.

به گزارش می‌متالز، ذبیح‌الله خدائیان، با اشاره به اینکه دولت باید حقوقی را از معادن تحت عنوان حقوق دولتی وصول کند اظهار داشت: براین اساس در قانون معادن مشخص شده که باید درصدی از حقوق دولتی به صورت یکجا پرداخت شود و بخشی از این حقوق به شهرستان‌هایی که معادن در آنجا واقع شده‌اند اختصاص پیدا کند.

وی افزود: متاسفانه حقوق دولتی به موقع وصول نمی‌شود و بخشی هم که وصول می‌شود به شهرستان‌هایی که معادن در آنجا واقع شده اختصاص داده نمی‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بخش دیگری از حقوق دولتی معادن باید در اختیار جهاد کشاورزی در راستای اصلاح تخریب‌های ناشی از معدن قرار گیرد.

خدائیان عنوان کرد: متاسفانه اعتبارات به بخش کشاورزی تخصیص داده نمی‌شود یا در صورت تخصیص در محل خود هزینه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ماموریتی به کل استان‌ها واگذار شده تا در راستای این موضوع مهم پیگیری لازم را داشته باشند، که براین اساس، بحث وصول حقوق دولتی معادن و هزینه‌های آن را در محل خود پیگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: چنانچه مسوولی به وظیفه خود در وصول حقوق دولتی معادن عمل نکرده یا حقوق در محل خود مورد استفاده قرار نگرفته باشد، به طور حتم به مراجع ذی‌صلاح تصمیم‌گیرنده اعلام می‌شوند.

حقوق دولتی معادن حقوقی است که بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن در راستای توسعه صنایع معدنی، فعالان حوزه معادن را به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات موظف می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده