تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۷۳۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

با ابزار مالیات سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کنیم

‌می‌متالز - یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: سیاست‏‌گذاران با بهره‌گیری از ابزار‌های قدرتمندی همچون مالیات و ... باید سعی کنند تا سرمایه‌های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم تاکستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، وجود نقدینگی‌های سرگردان و نبود برنامه درست برای هدایت آن‌ها به سمت تولید است، گفت: با ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار و کسب سود‌های کلان، شاهد تورم بالا در اقتصاد کشور به جای روانه شدن این نقدینگی‌ها و سرمایه‌ها در بخش تولید و اشتغال هستیم.

رجب رحمانی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی مدیران و دست اندرکاران بازار باید جهت‌دهی به نقدینگی‌ها و هدایت آن‌ها به سمت تولید، اشتغال و فعالیت‌های سازندگی کشور باشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ورود نقدینگی به بازار‌های غیر مولد اثر مخرب مستقیمی بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه دارد به همین دلیل سیاست‌گذاران با بهره‌گیری از ابزار‌های قدرتمندی همچون اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه سعی کنند تا سرمایه‌های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد که ورود و یا هجوم نقدینگی در بازار‌های مختلف هیجان را در بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

رحمانی تاکید کرد: با تصمیم‌های عجولانه نباید مردم و سرمایه‌های آنان را روانه بازار‌هایی کرد که به جای سود، ضرر و زیان به همراه داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌های در دست اجرا، شاهد رونق دوباره در بخش تولید کشور بوده و از تورم بالا جلوگیری به عمل آید به طوری که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد گسترش اشتغال و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و رونق در بازار سرمایه باشیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در مجلس شورای اسلامی به ویژه توسط کمیسیون برنامه و بودجه در راستای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه صورت گرفته که می‌تواند سیستم مالیاتی کشور را متحول سازد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده