تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۷۳۸۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تقی‌پور:

سازمان استاندارد سختگیری بیشتری نسبت به کنترل کیفیت خودروسازان انجام دهد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هرچند در ساختار و فرآیند خودروسازان کنترل کیفیت وجود دارد، اما اینکه اقدامات لازم در حوزه کنترل کیفیت تا چه میزان به درستی اعمال می‌شود به سخت‌گیری و دقت بیشتر سازمان استاندارد و نهاد‌های ناظر نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی پورانوری درباره گلایه‌های مردم درباره کیفیت خودرو‌های صفر و در پاسخ به این پرسش که آیا خودروسازان پیش از تحویل خودرو اقدامات لازم در حوزه کنترل کیفیت خودرو را انجام می‌دهند؟، گفت:قاعدتا نباید این اتفاق رخ دهد؛ چرا که روی کاغذ و اسنادی که ما مشاهده می‌کنیم، در خودروسازی‌ها نه تنها فرآیند‌هایی در حوزه کنترل کیفیت انجام می‌شود، بلکه این شرکت‌ها واحدی تحت عنوان تضمین کیفیت نیز دارند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برابر اسناد، خودروسازان گواهی ایزو دارند و برای این موضوع انجام کنترل کیفیت الزامی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هرچند در ساختار و فرآیند خودروسازان کنترل کیفیت وجود دارد، اما اینکه اقدامات لازم در حوزه کنترل کیفیت تا چه میزان به درستی اعمال می‌شود به سخت‌گیری و دقت بیشتر سازمان استاندارد و نهاد‌های ناظر نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس آنچه در اسناد و مدارک دیده می‌شود نه تنها کنترل کیفیت در طول خطوط تولید خودرو وجود دارد بلکه حتی در انتهای خط هم تضمین کیفیت اعمال می‌شود؛ واحد و فرآِیند کنترل کیفیت در ساختار خودروسازی‌ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده