تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۰۵۷
‌می‌متالز - با ایجاد نخستین نمایندگی مشترک میان ایران خودرو و سایپا برای ارایه خدمات به خودرو‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز بزرگ طی یک ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سایپا اعلام کرد: طبق هدف‌گذاری دو خودروساز بزرگ، عملیات احداث نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش ظرف یک ماه آینده آغاز و این برنامه با هدف کاهش هزینه، ایجاد دسترسی بهتر و سریع‌تر برای مشتریان و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها و امکانات دو خودرو ساز دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در گام بعدی، ایجاد مدیریت مشترک در نمایندگی‌های دو خودروساز که دارای مالکیت مشترک هستند در دستور کار قرار خواهد گرفت. استفاده از ظرفیت نمایندگی هر یک از خودروسازان در شهر‌هایی که خودروساز دیگر فاقد نمایندگی است نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در جلسه مشترک میان مدیران عامل دو خودروساز هدف‌گذاری شد.

به منظور تسریع در اجرای مفاد تفاهم میان ایران خودرو و سایپا، آیین‌نامه‌ها، فرآیند‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به شبکه خدمات پس از فروش حتی‌الامکان به اشتراک درخواهد آمد تا نحوه پذیرش و خدمات‌دهی به مشتریان با سهولت بیش‌تری صورت گیرد. کمیته مشترکی متشکل از معاونت‌های بازاریابی و فروش و مدیران عامل شرکت‌های خدمات پس از فروش دو خودروساز، طرح پیشنهادی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده و نحوه یکسان‌سازی فرآیند‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را ارایه خواهند کرد.

ادغام شبکه لجستیک نیز از دیگر محور‌های مذاکره در نشست مدیران عامل دو خودروساز بزرگ بود. در این زمینه نیز کمیته مشترک دو شرکت نحوه به اشتراک گذاری امکانات و ظرفیت‌های حوزه لجستیک در بخش حمل خودرو را بررسی و طرح پیشنهادی لازم را ارایه خواهد کرد.

با توجه به توانمندی ایسیکو این شرکت به عنوان محل اصلی اجرای این طرح انتخاب شد تا حمل خودرو با هدف کاهش هزینه‌ها بصورت مشترک با سایپا لجستیک برنامه‌ریزی و اجرا شود. در این زمینه، شکل‌گیری مدیریت و شرکتی واحد و تخصصی برای لجستیک دو خودروساز در آینده نزدیک هدف‌گذاری شد که با توجه به آثار قابل توجه در کاهش هزینه‌ها به سرعت به اجرا خواهد رسید.

ادغام ظرفیت‌های موجود در دفاتر ایران خودرو و سایپا در خارج نیز از جمله محور‌های مطرح شده در این نشست بود. بر این اساس مقرر شد تا دفاتر دو خودروساز در یکی از کشور‌های منطقه به عنوان نخستین محل اجرای اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا در خارج از مرز‌ها با مدیریت مشترک به فعالیت ادامه دهد. این اقدام نیز تاثیر قابل توجهی در هزینه‌های مدیریت دفاتر خارج خواهد داشت.

کمیته مشترک خرید نیز برای خرید کالا و قطعات دو خودروساز فعالیت را با جدیت دنبال خواهد کرد تا براساس اقدامات این کمیته، تصمیمات برای خرید از شبکه تامین و سازندگان نیز بصورت مشترک و با هدف کاهش هزینه تولید صورت گیرد. بهینه سازی امکانات موجود در سایت‌های تولیدی ایران خودرو و سایپا در خارج نیز از دیگر محور‌های مورد بررسی بود که در این زمینه نیز کمیته مشترکی، طرح تحقق اهداف تعیین شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارایه خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده