تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۷۴۱۴۴
سرویس خبر : اجتماعی

رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان فولاد/ توسعه سفر‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به اینکه طی رایزنی با دولت و مجلس پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان هستیم، گفت:سفر‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان را گسترش خواهیم داد.

به گزارش می‌متالز، حسین عامریان در سخنانی در نشست با کانون‌های بازنشستگی فولاد تصریح کرد: در موضوع درمان تلاش زیادی کردیم تا مشکلات این حوزه را حل کنیم و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته سرانه درمان بازنشستگان فولاد دو برابر شد.

وی افزود: افزایش دو برابری سرانه درمان بازنشستگان فولاد در مقایسه با سایر صندوق‌ها کم سابقه است و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی به بازنشستگان صندوق ارایه می‌شود. ضمن اینکه بازنشستگان از پرداخت فرانشیز نیز معاف شدند و مبلغ هزینه پرداختی خدماتی همچون سمعک، عینک پرستاری نگهداری و دارو نیز در سال جاری افزایش قابل توجهی داشته که جزییات آن برای بازنشستگان عزیز اطلاع رسانی شده است.

عامریان افزود: در خصوص وام ضروری بازنشستگان هم در صدد هستیم تا مبلغ و تعداد وام‌گیرندگان را افزایش دهیم و جزئیات این موضوع پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عامریان با اشاره به برنامه صندوق برای گسترش سفر‌های زیارتی و سیاحتی بازنشستگان فولاد گفت: مراکز اقامتی بازنشستگان در مشهد مقدس را افزایش داده‌ایم و در حال رایزنی برای استفاده بازنشستگان از مراکز اقامتی قشم، شمال و اردبیل هستیم. تلاش می‌کنیم بهای تمام شده سفر‌ها را کاهش داده و حتی یارانه سفر برای آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمتری دارند تعریف کنیم.

وی در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان فولاد نیز گفت: درباره این موضوع یک خلاء قانونی وجود دارد که همه برای حل آن باید دست به دست هم دهیم. در این خصوص کمک و تعامل نمایندگان استان خوزستان در مجلس هم می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: می‌خواهیم سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در شرکت‌های تابعه انجام دهیم تا آینده صندوق بیمه شود. ضمن اینکه با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید و اصلاح ساختار شرکت‌ها آن‌ها را به سوددهی برسانیم. البته در برخی شرکت‌ها مشکلاتی نظیر استخدام‌هایی خارج از استاندارد‌های مربوطه و بهره وری پایین نیروی انسانی را داریم؛ اما به رغم همه این موارد روند جذب سرمایه گذاری مناسب است و به طور مثال ما در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در سنگ آهن مصوب کردیم.

وی در خصوص افزایش مجدد حقوق بازنشستگان در سال جاری نیز گفت: از همان زمانی که بحث افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان مطرح شد موضوع افزایش حقوق بازنشستگان فولاد را شخصا پیگیری کردم. در این خصوص جلسات زیادی داشتیم و حتی با معاونت اول رییس جمهور، مقام عالی وزارت، مدیران سازمان برنامه و نمایندگان مجلس مکاتبات مفصلی را انجام داده و در این رایزنی ها، دغدغه و انتظارات بازنشستگان فولاد را مطرح کردیم.

عامریان عنوان کرد: البته هر صندوق شرایط خاص خودش را دارد و ما جزئی از خانواده بزرگ وزارت کار و دولت هستیم. اما بازنشستگان عزیز ما خودشان مطلع هستند که صندوق فولاد در خصوص افزایش مجدد حقوق‌ها تصمیم گیرنده نیست. باید ببینیم دولت در نهایت در خصوص این موضوع به چه راهکاری می‌رسد، ولی ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: در عین حال باید شرایط دولت و کشور را درباره افزایش حقوق‌ها درک کنیم و موضوع را جزیره‌ای نبینیم.

عامریان گفت بازنشستگان سایر صندوق‌ها هم که متوسط حقوقشان از صندوق فولاد کمتر است نیز انتظار افزایش حقوق خود را دارند؛ لذا باید در عین پیگیری حقوق بازنشستگان فولاد شرایط دولت را نیز درک کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، وی در خصوص رد دیون نیز گفت: در گذشته رد دیون مناسبی به صندوق فولاد انجام نشده است. ما انتظار بحقی داریم که در خصوص مطالبات دولت به صندوق، شرکت‌های سوددهی واگذار شود؛ زیرا در گذشته شرکت‌هایی به صندوق واگذار شد که عمدتا زیان آور و یا در آستانه زیان ده شدن بودند. در این خصوص با همراهی کانون‌ها برای واگذاری سهام شرکت‌های سودده به صندوق در برنامه هفتم رایزنی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده