تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۴۲۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایری:

شرایط دشوار دریافت وام مسکن روستایی دست متقاضیان را از تسهیلات کوتاه کرده است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: موانع و دست انداز‌های فراوانی پیش روی متقاضیان دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گذاشته شده که عملا دست آن‌ها را از تسهیلات کوتاه کرده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری با اشاره به تصویب پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در هیات وزیران و ابلاغ آن به بانک‌‎ها گفت: دولت بعد از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را به تصویب رساند، اما متاسفانه موانع و دست انداز‌های فراوانی پیش روی متقاضیان گذاشته شده که عملا دست آن‌ها را از دریافت وام کوتاه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید زمینه را برای روستاییان جهت دریافت وام تسهیل کند نه این که بدون در نظر گرفتن وضعیت واقعی آن‌ها شروطی را در نظر بگیرد و متقاضیان را با چالش‌های جدی‌تر مواجه کند. به عنوان مثال در یکی از شروط اخذ وام و استفاده از تسهیلات منوط به ارائه سند مسکونی شده در حالی که عموم مساکن روستایی فاقد سند رسمی هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابر این شرایط درج شده برای دریافت وام روستایی متناسب با وضعیت روستائیان نبوده و حتما باید در آن تجدید نظر شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده