تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۷۴۴۷۴
سرویس خبر : انرژی

۲۰۰ پرونده تخلف واحد‌های توزیع کننده روغن موتور در استان اصفهان تشکیل شد

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت:حدود ۲۰۰ پرونده تخلف در بازدید از واحد‌های توزیع کننده روغن موتور و تعویض روغنی‌ها در این استان تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، اکبر عادل مرام روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت:نرخ درج شده بر روی روغن موتور ملاک عرضه به مشتریان است و باید توسط واحد‌های توزیع کننده رعایت شود.

وی ادامه داد: واحد‌های عرضه کننده مجاز نیستند قیمتی بیشتر از نرخی که روی بسته بندی روغن‌ها درج شده عرضه کنند در غیر این‌صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه روغن خودرو بر اساس نرخ روز بازار تولید می‌شود و ارتباطی به ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد اظهار داشت: کالا‌هایی که با نرخ قبلی تولید شده و در زمان حاضر در بازار و انبار‌ها موجود هستند باید با قیمت قبلی عرضه شود و در صورتی‌که واحدی این روغن‌ها را با قیمت غیر از قیمت درج شده بر روی بسته بندی‌ها عرضه کنند مرتکب تخلف شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از طریق ارتباط با سامانه ۱۲۴ گزارش تخلف را ارائه کنند تا بازرسان با متخلفان برخورد کنند.

عادل مرام گفت: روغن موتور مورد نیاز استان اصفهان بطور عمده توسط چهار شرکت فعال در کشور تامین می‌شود که سه مورد از این شرکت‌ها خارج استان هستند و یک مورد در استان اصفهان فعال است و بطور قطع زمانی که تولید و تقاضا با هم همخوانی نداشته باشد، نابسامانی در بازار ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای توزیع روغن و تامین بازار با شرکتی که در استان است انجام شده است و مکاتبه‌های لازم در مورد شرکت‌های تولید کننده خارج از استان با وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و پیگیری‌های لازم تا رفع مشکل در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده